شنبه 1 اردیبهشت 1403

21 مرداد 1395

آیت الله نوری همدانی در دیدار شعرای آئینی: از همه ابزارها برای ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی بهره گرفته شود

حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار بهره گیری از ابزارهای مختلف برای تبیین ارزش های دینی شد و تاکید کرد که باید از ابزار شعر نیز به خوبی در جهت معرفی اهل بیت(ع) استفاده کرد.


به گزارش پایگاه الاربعین به نقل از  خبرگزاری رسا، شماری از شعرای آیینی کشور به مناسبت دهه کرامت با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کردند.

در این دیدار که در مشهد مقدس برگزار شد، حضرت آیت الله نوری همدانی با تقدیر از شعرا تصریح کرد: شعر هنری است که در طول تاریخ مورد توجه ائمه قرار گرفت و وسیله ای برای ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اسلامی بود.

وی اضافه کرد: شعر در معرفی فضايل اهل بیت علیه السلام نقش فراوانی داشته و شعرایی که در این مسیر بوده اند مورد توجه اهل بیت قرار می گرفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت فعلی جهان اسلام شعر را یکی از راه های انتقال حقایق اسلام ناب و فرهنگ اهل بیت دانست و خطاب به تصریح کرد: باید به گونه ای شعر بگویید که در آینده هرکس به اشعار شما می نگرد بداند که در چه زمانی زندگی می کردید.

این مرجع تقلید خواستار بهره گیری از ابزارهای نوین برای معرفی و ترویج فرهنگ دینی و ارزش های اسلامی شد و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت از وظایف شعرا است.

گفتنی است درابتدای این دیدار آقایان مجاهدي و مویدی و دیگر شعرا حاضر اشعار خود را قرائت کردند.