پنج شنبه 9 فروردین 1403

21 مرداد 1395

توليت حرم امام حسين (عليه السلام): زيارت اربعين فرصت نادر و بي نظيري براي دفاع از مكتب اهل بيت (عليهم السلام) است.

كميته فرهنگي ستاد اربعين سال 95 با سيد جعفرالموسوي، توليت حرم امام حسين (عليه السلام) ديدار كرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از پایگاه  اطلاع رساني حج، در اين ديدار هيئتي متشكل از حجت الاسلام و المسلمين اباذري، رايزن جمهوري اسلامي ايران در عراق و رئيس كميته فرهنگي اربعين حسيني، حجت الاسلام والمسلمين احمدي، مدير آموزش بعثه مقام معظم رهبري و رئيس كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين كشور، حجت الاسلام والمسلمين بهجتي، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا و جمعي از فعالين فرهنگي حضور داشتند.
حجت الاسلام و المسلمين اباذري در ابتدا گزارشي از كميته فرهنگي مراسم اربعين ارائه داد.

وي با اشاره اهميت مسئله وحدت گفت: توصيه هاي رهبر معظم انقلاب و آيت الله سيستاني در زمينه وحدت بين دو ملت از اولويت هاي مهم ما است.

رئيس كميته فرهنگي اربعين حسيني افزود: هيئت هايي مشخص شده تا از موكب هاي عراقي به دليل ميزباني از زائران ايراني تقدير و تشكر كنند.
رايزن جمهوري اسلامي ايران در عراق گفت: در صدد هستيم همكاري هاي فرهنگي را با عتبه حسيني بيشتر كنيم.

همچنين در اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين احمدي گزارشي از كميته فرهنگي مراسم اربعين سال جاري ارائه كرد.

در اين ديدار سيدجعفر الموسوي، توليت حرم امام حسين(عليه السلام) ضمن خوشامدگويي گفت: آنچه كه ما با آن روبرو هستيم، تهاجم فرهنگي دشمنان است و در يك سنگر واحد براي مقابله با اين تهاجم فكري، فرهنگي و عقيدتي قرار داريم.

وي افزود: دشمنان به دنبال اين هستند كه ما را از دين و اصول خود منحرف كنند و ملت ايران و عراق در برابر آنها در كنار يكديگر قرار دارند.

توليت حرم امام حسين (عليه السلام) گفت: زيارت اربعين فرصت نادر و بي نظيري براي دفاع از مكتب اهل بيت (عليهم السلام) و عتبات عاليات است.

وي در پايان آمادگي خود را براي همكاري با كميته فرهنگي ستاد اربعين اعلام كرد.