جمعه 10 فروردین 1403

21 مرداد 1395

پيروي از سيدالشهداء(ع) هميشه و همه جا عزت آفرين است

نماينده بِعثه رهبري در عراق گفت: پيروي از امام حسين (ع) هميشه و همه جا عزت آفرين است و مي توان مانند اصحاب سيدالشهداء امروز نيز راه و منويات آن حضرت را پيمود و اهداف ايشان را تعقيب كرد.


حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق در گردهمايي دانشجويان زائر كربلا با اشاره به جمله «يا ليتنا كنا معك» گفت: در زيارت بايد معيت و همراهي با امام (عليه السلام) صورت پذيرد و پيوند با امام مستحكم شود.

وي افزود: وقتي زائر جمله «يا ليتني» را مي گويد، آرزوي با امام بودن را مي كند و مراد اين است كه با فكر و اعتقاد خود همراه امام باشد و اين اختصاص به مكان يا زمان خاصي ندارد؛ پيروي از امام حسين (عليه السلام) هميشه و همه جا عزت آفرين است و مي توان مانند اصحاب حسين بن علي امروز نيز راه و منويات آن حضرت را پيمود و اهداف آن حضرت را تعقيب كرد.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق اظهار كرد: در جريان عاشورا مسلمانان عملا به سه گروه بي تفاوتها، معاندها و گروه سوم همراهان امام (عليه السلام) تقسيم شدند.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني گفت: امروز راه امام حسين (عليه السلام) وجود دارد و مسلمانان به سه گروه تقسيم مي شوند، تكفيريها و داعشي هاي جنايتكار كه نقش يزيديان را ايفاء مي كنند، .بسياري هم نسبت به مظلومين عالم بي تفاوت هستند و عده اي هم در راه حق و ولايت مقاومت مي كنند و از جان خود هم مي گذرند.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: جمله «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا»، برگرفته از روح اسلام است و هميشه جنگ ميان حق و باطل وجود دارد؛ لذا ما بايد هميشه در صف حق طلبان و عدالت خواهان عالم باشيم و در مقابل كفر و شرك و جريان هايي همانند داعش مقاومت كرده و اجازه ندهيم چهره اسلام را خدشه دار كنند.

در ادامه اين گردهمايي فرشاد فروزان فر از دانشجويان زائر كربلا با اشاره به حادثه عاشورا گفت: هميشه اين سوال برايم مطرح بود چگونه فردي كه مي داند حركتش در مسيري است كه به شهادت خود و عزيزانش و اسارت فرزندان و خانواده اش مي انجامد، اما باز اين راه را انتخاب مي كند؟ به اين نتيجه رسيدم كه امام حسين(عليه السلام) شجاعانه براي هدف خود كه اصلاح امت پيامبر(ص) بود، به ميدان كربلا رفتند.

در پايان اين مراسم نيز فيلم مستند ازمظلوميت ولايت و واقعه عاشورا همراه با روايت گري حجت الاسلام هاشمي نسب پخش شد.

از نكات مهم روايتگري اين برنامه، توضيح و تبيين جذاب حجت الاسلام هاشمي نسب به صورت زنده در خصوص بخشهاي مختلف فيلم است و اين نوع روايتگري مخاطبان را با واقعيات اسلام و عاشورا بهتر آشنا مي كند.

گفتني است گردهمايي دانشگاهيان به همت ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در سالن اجتماعات بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا برگزار شد.