جمعه 31 فروردین 1403

20 مرداد 1395

کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر تشکیل شد

با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و اعضاءکمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر تشکیل شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر با حضور حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی و اعضاء کمیته 19 مرداد 95 در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این جلسه اظهار داشت: امسال تدبیر خوبی در سطح کشور اندیشیده شده و با توجه به مشکلات سال های قبل، امسال مدیریت اربعین به نحو شایسته تری در حال انجام هست و شاهد استقبال بیشتر مردم خواهیم بود.     
حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: کمیته های مختلفی در ستاد اربعین تشکیل شده و هر کسی بنا بر رسالت خود باید در تبیین سیاست های کلی اقدام کند و ضمن تقویت بعد مردمی، تشکل های مردمی مرتبط با این ستاد فعال هستند.
رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر اظهار داشت: بحث آموزش یکی از ضرورت های مقوله عزاداری اربعین است و هر کس در حوزه خود باید سعی کند به آن بپردازد برای نتیجه گیری بهتر باید همایش های کاربردی برگزار شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که هیئت ها حتما روحانی و مداح داشته باشند، تاکید کرد: باید برای هر موکب یک مدیر فرهنگی خوب در راستای اقامه نماز جماعت، پاسخ به شبهات و برگزاری محفل انس با قرآن داشته باشیم که الگوی خوبی برای سایر استان ها و موکب ها باشد. 
در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا، معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر بر لزوم ظرفیت سازی و اموزش و فرهنگ سازی برای جامعه هدف در راستای کاستن از آسیب های این مراسم تاکید کرد.
حسین ادیبی، کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر به بیان نکات مهم و توصیه های فرهنگی و اموزشی پرداخت.
در این نشست اعضاء کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون نحوه اعزام زائران پرداختند.
احترام به حاکمیت دولت عراق، تقویت مرجعیت دینی، تکریم مردم عراق به عنوان میزبانان اربعین، پرهیز از شیعی و ایرانی کردن مراسم اربعین، پرهیز از هر گونه حرکتی که به اختلافات قومیتی و مذهبی دامن می زند، ممانعت از برجسته سازی نمادهای ایرانی و محوریت مردم در برگزاری و اجرای این مراسم از نکات برجسته ای بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
گفتنی است، در این جلسه بروشور توصیه ها و پیشنهادات کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان تولید شده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان بین شرکت کنندگان توزیع شد.