سه شنبه 28 فروردین 1403

18 مرداد 1395

نشست مشترک مسولان کارگروه های فرهنگی اربعین در کربلای معلی

نشست مشترک مسولان کمیته‌های فرهنگی و مسولان کار گروهها از ایران و عراق به منظور بررسی برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی و تعیین اولویت ها در اجراي برنامه های فرهنگی و آموزشی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین،  نشست مشترک مسولان کارگروه های فرهنگی اربعین که در کربلای معلی برگزار گردید در اين نشست که با حضور مسولان دفاتر نمايندگي بعثه در عتبات عاليات، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، مسولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در ایران و نمایندگان چند دستگاه فرهنگی و فعالان فرهنگی اربعین حسینی در عراق  شرکت داشتند.  مسایل حوزهای مرتبط با هر یک از کار گروهها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گردهمایی کار گروهای یازده گانه مشترک شکل گرفته علاوه بر شرکت در جلسه عمومی، جداگانه  نیز با شرکت نمایندگان طرفین، نشست های تخصصی برگزار کردند.

کارگروههای شرکت کننده در این نشست  عبارتند از:

1- تبلیغ و نماز

2 - تولید محصولات فرهنگی و تبلیغی

۳- فضا سازی و محیط آرایی تبلیغی وهنر

۴- برگزاری مراسمات

۵- بین الملل

۶- فعالیت‌های قرآنی

۷- بانوان

۸- پشتیبانی از موکب های فرهنگی

9- رسانه و فضای مجازی.


در این نشست با تصویب برنامه های مشترک ،  تقویم زمانی و تعهدات  گروهها و سازمانها  نیز  تدوین گردید.

اهتمام به اصول حاکم بر مراسم اربعین اعم از بزرگداشت حماسه عاشورا،  مسئله اقامه نماز جماعت، توجه به قرآن کریم، تقویت  و اشاعه اخلاق و معنویت به همراه بصیرت افزایی، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ، تعمیق پیوندهای دینی و فرهنگی بین دو ملت، تکریم مردم عراق به عنوان میزبان زایران اربعین و پاسداری از مجاهدت بسیج مردمی و نیروهای نظامی عراق در دفاع از سرزمین  و مردم عراق از جمله مسائلی بودند که در این نشست ها مورد تایید، تاکید وتصویب قرار گرفتند.