جمعه 10 فروردین 1403

17 مرداد 1395

امام جمعه كاشان: امنيت زائران اربعين بيانگر توانمندي نظام اسلامي است

نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان با يادآوري امنيت زائران اربعين حسيني در سال گذشته، گفت: اين برقراري امنيت بيانگر اقتدار و توانمندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.


به گزارش ايرنا، آيت الله عبدالنبي نمازي روز شنبه در ديدار اعضاي كارگروه زائران اربعين حسيني كاشان با وي با اشاره به جمعيت 25 ميليوني زائران اربعين حسيني در سال گذشته افزود: فرهنگ عاشورا در افكار عمومي در حال پيشرفت است و مردم آرام آرام به اين فرهنگ ملحق مي شوند و نداي هل من ناصر ينصرني در گوش تاريخ ماندگار شده است.

وي خدمت به زائران ضريح مطهر حضرت امام حسين (ع) را كار بسيار عظيم و مقرب عندالله بيان كرد و گفت: دست اندركاران اعزام زائران اربعين حسيني كار بسيار بزرگي را در خدمتگزاري به اين زائران انجام مي دهند چون اين افتخار نصيب هر شخصي نمي شود.

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: امام حسين (ع) غريبانه در كربلا به شهادت رسيد اما تفكر توحيدي او درپايان عمر دنيا، تمام زمين را خواهد گرفت چرا كه همه بشريت در اين ماجرا حسيني مي شوند و حركت هايي كه امروز در نقاط مختلف جهان آغاز شده، نشات گرفته از همين نهضت است.

وي تصريح كرد: حتي غير مسلمان ها نيز ازكشورهاي اروپايي و غربي پياده به كربلا مي آيند چون نهضيت حسيني و مهدوي آغاز شده و اين بوسيله شيعيان عراق و ايران توسعه مي يابد و امام حسين (ع) را نمي توان از تاريخ بشريت جدا كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري واقعه عاشورا و كربلا را سرمايه بسيار بزرگي براي اسلام ، شيعه اهل بيت (ع) دانست و يادآور شد: دشمن مي كوشد اين سرمايه شيعه را خلع سلاح كند.

وي از مسئولان اعم از دولت، وزارت كشور، نيروي انتظامي و دست اندركاران راهپيمايي عظيم پياده روي اربعين حسيني خواست ازاين ظرفيت بيشترين بهره را براي ترويج فرهنگ حسيني، عاشورا و مهدوي بگيرند.

عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين از دست اندكاران پياده روي اربعين حسيني خواست ضعف ها و مشكلات سال گذشته را رصد و نسبت به برطرف كردن آنها براي كمك كردن و امدادرساني به زائران اقدام
كنند.
رئيس اداره حج و زيارت كاشان نيز در اين ديدار گفت: در راهپيمايي اربعين حسيني سال گذشته هفت هزار و 600 تن از مردم اين شهرستان به صورت رسمي شركت كردند.

وحيد اسكندري افزود: اين شمار زائر با احتساب افرادي كه از اين شهرستان از طريق موكب ها و غيررسمي در اين راهپيمايي بسيار بزرگ حضور يافتند، به حدود 10 هزار تن رسيد.

وي افزود: امسال با توجه به شرايط حساس منطقه و با توجه به اين كه امنيت زائران بر عهده وزارت كشورگذاشته شده، ثبت نام زائران فقط از طريق سامانه سماح انجام مي شود.

وي هم چنين خاطرنشان كرد: امسال ورود زائران به عراق بر اساس استان ها سهميه بندي شده و براي زائران استان اصفهان مرزهاي شلمچه و چزابه در نظر گرفته شده است.