پنج شنبه 30 فروردین 1403

13 مرداد 1395

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین: رادیو اربعین راه‌اندازی می‌شود/تولید نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی مرتبط با اربعین حسینی

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین از راه‌اندازی رادیو اربعین خبر داد و گفت: نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی مرتبط با اربعین حسینی تولید می‌شود.


حجت‌الاسلام‌ دکتر حمید احمدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته فرهنگی و آموزش اربعین کشور با آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه 13 کمیته تخصصی زیرمجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 2 هزار روحانی در کمیته فرهنگی و آموزش‌دیده و به کشور عراق اعزام‌شده‌اند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین با اشاره به حضور 60 طلبه در میان زائران اربعین افزود: در ایام اربعین سال گذشته طلاب بیش از 60 جلسه سخنرانی برگزار شد و این روحانیان به دو زبان مسلط بودند. همچنین اقدامات خوبی به‌منظور مشارکت ائمه جماعات  در مورد ایام اربعین به‌ویژه در زمینهٔ آموزشی و فرهنگی صورت گرفته است.

وی از شکل‌گیری رادیو اربعین خبر داد و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر جنبه فرهنگی سیاست ما در سال گذشته همراهی با مرجعیت شیعه، دولت عراق و احترام به مردم این کشور بود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین ‌با اشاره به استفاده از عکس شهدای عراق در تبلیغات فرهنگی اربعین سال گذشته افزود: باید به تولید نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی مرتبط با اربعین حسینی توجه شود همچنین باید عرصه فعالیت این نرم‌افزارها به‌منظور ارتباط بهتر مردم با اربعین را افزایش دهیم.

وی گفت: در فضای مجازی درباره اربعین اطلاع‌رسانی‌های خوبی صورت گرفته است همچنین سعی شده امسال نیز همانند سال گذشته  آموزش از طریق فضای مجازی گسترش یابد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین با اشاره به اینکه وب‌سایت ستاد اربعین در سال جدید چهار زبانه شده خاطرنشان کرد: در این سایت مطالب متنوع مربوط به آداب زیارت و اطلاعات سفر به زائران ارائه می‌شود.

احمدی با اشاره به انتشار هفته‌نامه ویژه اربعین افزود: تاکنون سه شماره از این هفته‌نامه منتشرشده و در آن اطلاعات مختلفی در مورد اربعین حسینی ارائه‌شده است.

 

منبع: تسنیم