جمعه 10 فروردین 1403

13 مرداد 1395

آیت الله حسینی بوشهری: پیاده روی اربعین بزرگ ترین اردوی فرهنگی است

آیت الله حسینی بوشهری پیاده روی اربعین را بزرگ ترین اردوی فرهنگی دانست و گفت: ملت عراق نباید احساس کنند ما در خدمات رسانی به زایرین رقیب آن‌ها هستیم.


 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت اربعین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) در سخنانی اظهار کرد: مهم ترین بعد اربعین فرهنگی است و در این راستا وظیفه کمیته فرهنگی این ستاد نسبت به سایر کمیته ها از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

 

وی ادامه داد: اگر زایرین اربعین از نظر فرهنگی در خود تحولی را مشاهده نکنند، دچار خسران بسیار زیادی خواهند شد.

 

خطیب جمعه قم با بیان این که اربعین فرصت انجام کارهای فرهنگی زیادی ایجاد کرده است، افزود: اگر ما بتوانیم از این فضای فرهنگی به خوبی بهره ببریم می توانیم اثرگذاری کارهای خود را چندین برابر کنیم، البته این اقدامات فرهنگی ما نباید به گونه ای باشد که ملت و دولت عراق این احساس را داشته باشند که ما قصد داریم برنامه های خود را به مردم آنجا دیکته کنیم.

 

وی با اشاره ضرورت توجه به خدمات رسانی به زایرین اربعین،تصریح کرد: فرهنگ خدمات رسانی به زایرین حسینی در بین ملت عراق نهادینه شده است و خدمات رسانی ما نباید این احساس را در بین ملت عراق ایجاد کند که ما قصد رقابت با آن ها را داریم.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که ظرفیت وجودی امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) ظرفیت بسیار عظیمی را در عراق ایجاد کرده است، اظهار کرد: زیارت اربعین یک اردوی فرهنگی موفق است و ما اگر بدنبال انجام کار فرهنگی تاثیرگذار هستیم باید از همه این ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده کنیم.