جمعه 10 فروردین 1403

12 مرداد 1395

همایش پیاده روی اربعین نشانه اقتدار و وحدت شیعیان است

معاون استاندار ایلام گفت: حضور در همایش پیاده روی اربعین نشانه اقتدار و وحدت شیعیان و حضور مستمر و معنادار عاشقان اهل بیت (ع) است.


حشمت اله عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی نمادی از عشق و علاقه ایرانیان به اسلام و ائمه اطهار (ع) دارد و تجمع میلیونی مسلمان ها و زائران در کربلای معلی نماد وحدت و همبستگی آنان در برابر کفار است.
وی افزود: بر اساس بررسی ها و نظر سنجی هایی که از زائران اربعین حسینی در سال گذشته انجام گرفه بیش از 50 درصد آنان اعلام کردند در سال های آینده باز هم در این آیین معنوی و باشکوه حضور خواهند یافت.
عسگری تاکید کرد: با توجه به محدودیت سفر حج در سال جاری، افزایش آمار حضور افراد در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در سال 95 پیش بینی می شود و باید خود را به ویژه برای بازگشت زائران از کربلا به کشور از طریق مرز بین المللی مهران آماده کنیم.
وی یادآور شد: با توجه به حجم جمعیتی که در چند سال اخیر از طریق مرز بین المللی مهران در ایام اربعین به عراق تردد داشتند، در استان باید آمادگی کامل برای اسکان 100 هزار نفر شب داشته باشیم.
به گفته عسگری، با برنامه ریزی مناسب و استفاده از همه ظرفیت های دولتی، شبه دولتی و بخش خصوصی و کمک های مردمی، امیدواریم امسال مشکلی در خصوص پذیرایی و اسکان زائران حسینی اربعین نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: مردم مرزدار و میهمان نواز استان ایلام با آغوش باز پذیرای زائران حسینی هستند و در سال های اخیر به خوبی نشان دادند میزبان لایقی برای زائران و مشتاقان زیارت عتبات عالیات هستند.
به گزارش ذاکرنیوزان در فاصله 95 کیلومتری مرکز ایلام از مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا عتبات عالیات و مرکز عراق برخوردار است.