جمعه 31 فروردین 1403

11 مرداد 1395

رئیس سازمان حج و زیارت: بیمه زائران اربعین الزامی است/ پوشش کامل بیمه‌ای برای زئران با حداقل هزینه

رئیس سازمان حج و زیارت از الزامی بودن بیمه برای زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: تمامی زائران کشورمان که امسال برای ایام اربعین به کشور عراق عزیمت می‌کنند با حداقل هزینه تحت پوشش بیمه کامل قرار می‌گیرند.


سعید اوحدی درباره بیمه زائران مراسم اربعین حسینی 95 اظهار کرد: امسال بیمه زائران اربعین حسینی یکی از ضروریات محسوب می‌شود و با حداقل هزینه دریافتی از زائران، پوشش کامل بیمه‌ای انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: قرارداد ما و شرکت بیمه‌ای برای این منظور  بسیار منطقی تنظیم شده و مبلغ دریافتی از زائران حسینی بسیار مناسب خواهد بود چرا که بیمه پوششی برای این سفر لازم و اجباری خواهد بود؛ به‌زودی هزینه و نرخ بیمه نیز نهایی می‌شود و اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره نام‌نویسی برای مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: امسال تمامی زائران باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و البته قابلیتهای زیادی برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته شده است.

زائران اربعین حسینی زمان اعزام و بازگشت خود را باید اعلام کنند

اوحدی خاطرنشان کرد: زائران اربعین حسینی امسال در زمان نام‌نویسی در سامانه سماح زمان اعزام و بازگشت خویش را اعلام خواهند کرد و حتی مرز خروج و ورود آنها نیز مشخص خواهد شد تا خللی در تردد زائران اربعین حسینی اتفاق نیفتد و شاهد بار ترافیک در یک مسیر و مرز مشخص نباشیم.

وی اظهار کرد: سامانه سماح امسال به صورت هوشمند طراحی شده و در روزهایی که مرزها از حیث بارترافیکی شلوغ است آن را به اطلاع متقاضی زیارت می‌رساند و روز دیگری را برای او تعریف خواهد کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران اربعین حسینی برای امسال گفت: تصور می‌کنیم امسال بالغ بر دو میلیون نفر از متقاضیان زیارت از  کشورمان  برای مراسم اربعین حسینی  به عتبات عالیات سفر کنند که تمامی تمهیدات و برنامه‌ریزیهای لازم در حال انجام است.

اوحدی درباره تدارکات پزشکی و درمانی برای زائران کشورمان در داخل و خارج کشور گفت: چادرهای اورژانس و هلال احمر در ایام راهپیمایی زائران برای اربعین حسینی در داخل کشور و در طول مسیر استقرار پیدا خواهند کرد و به زائران خدمات درمانی ارائه می‌دهند.