شنبه 1 اردیبهشت 1403

11 مرداد 1395

روحانيون مظهر زيبايي هاي مكتب اهل بيت(ع) باشند

مسئول بِعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق گفت: روحانيون در رفتار و گفتار مظهر صفات جمال الهي و زيبايي هاي مكتب اهل بيت(ع) باشند.


گردهمايي روحانيون و مداحان كاروان هاي ايراني در كربلا با حضورحجج الاسلام نجفي روحاني و بهجتي در سالن اجتماعات بعثه رهبري برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق در اين جلسه، 5 صفت برجسته از بهترين بندگان خدا از قول پيامبر اكرم(ص) را بيان كرد و گفت: بهترين بندگان خدا كساني هستند كه وقتي كار نيكويي انجام مي دهند، خوشحال مي شوند و وقتي كار زشت و ناروايي مرتكب شدند، استغفار مي كنند و پشيمان مي شوند.

وي در ادامه افزود: سومين صفت اين است كه وقتي چيزي به آنها عطا مي شود، شاكر و سپاسگزار هستند و هنگامي كه مورد ابتلاء و آزمايش الهي قرار گرفتند، صبوري را پيشه خود ساخته و در نهايت اينكه وقتي عصباني مي شوند و غضب مي كنند طرف مقابل خود را مي بخشند.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با اشاره به رسالت روحانيون و مداحان در كاروان ها گفت: صبر و شكيبايي و بالا بردن آستانه تحمل، بستر هدايتگري را آماده مي كند و هنگام برخورد با مشكل در كاروان تدبير و درايت، آن را برطرف مي سازد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني از روحانيون خواست در رفتار و گفتار مظهر صفات جمال الهي و زيبايي هاي مكتب اهل بيت و فرهنگ علوي و حسيني را براي زائر مجسم كنند.

وي با اشاره به اينكه بهترين مقام ها ، مقام بندگي و عبوديت است، افزود: حضرت سيدالشهداء (عليه السلام) را ابوعبدالله مي نامند و در واقع امام حسين(عليه السلام) پدر و معلم بندگي و عبوديت واقعي خداوند است.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق عنوان كرد: بايد با تأسي به اباعبدالله الحسين (عليه السلام) شيوه بندگي را عملا به زائرين بياموزيم، چون هر فردي بنده خدا شود، محبوب امام حسين (عليه السلام) و خود خداوند قرار مي گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود چند مسئله شرعي را يادآور شد و به پرسشهاي روحانيون كاروانها پاسخ گفت.

در اين جلسه همچنين حجت الاسلام بهجتي، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا تأكيد كرد: در اين سفر معنوي مكان بسيار تأثيرگذار است و قلب زائران در اين صحن و سرا لطيف مي شود و مي توان با كارهاي فرهنگي تأثيرات فراواني بر روح و قلب آنها ايجاد كرد.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا با اشاره به اهميت توجه روحانيون كاروانها بر مسائل فرهنگي زائرين گفت: مسئله اصلي و وظيفه اصلي روحانيون تمركز بر مسائل فرهنگي است و در اين زمينه بيان احكام فراموش نشود.

حجت الاسلام كارآموزيان، رابط بعثه مقام معظم رهبري ديگر سخنران اين جلسه بود كه برلزوم در پيش گرفتن تقواي الهي تاكيد كرد و با بيان اينكه رازداري را بايد از خدا آموخت، افزود: همه پرونده انسان نزد خداست اما آبروي هيچ فردي را نمي ريزد.

همچنين در اين جلسه حجت الاسلام و المسلمين شيرمحمدي، مسئول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري به بيان نكاتي درباره مسائل فرهنگي و برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا پرداخت.