چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

08 مرداد 1395

برگزاری جلسه شورای راهبردی فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی

سومین جلسه شورای راهبردی فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، به ریاست سرکار خانم دکتر افتخاری و با حضور اعضای این شورا در بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سومین جلسه شورای راهبردی فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی،  به ریاست سرکار خانم دکتر افتخاری و با حضور اعضای این شورا در بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد.

این جلسه که با حضور مسئولین و نمایندگان خواهرِ بعثه مقام معظم رهبری، مشاور وزارت کشور، بسیج، بسیج طلاب، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، امور بین الملل بعثه، نهاد رهبری، صداوسیما و نماینده کارگروه فضای مجازی و رسانه اربعین برگزار شد، ابتدا ضمن معرفی و اعلام کمیته های مختلف تشکیل شده در حوزه بانوان توسط خانم دکتر افتخاری و مروری بر شرح وظایف هر یک، مسئولین و نمایندگان این کمیته ها به شرح گزارشی از فعالیت های حوزه مرتبط با خود پرداختند.

ایجاد ارتباط با بانوان غیرایرانی و تشکلات فعال زنان، تبادل نظرات و پیشنهادات آنها در خصوص اربعین، ایجاد ارتباط با فعالین حوزه بانوان در افغانستان، پاکستان، سوئد و دیگر کشورها و استقبال پرشور آنان برای مشارکت در حوزه فرهنگی بانوان اربعین، از جمله مهم ترین اقدامات در حوزه بین الملل بانوان بیان گردید.

گزارش جامع از فرصت ها و تهدیدهای متوجه زائران  بانو در موسم اربعین سال گذشته، از دیگر مواردی بود که در این نشست ارائه گردید که در ضمن آن اعضای جلسه به تبیین و پیشنهاد سیاست و راهکارهای اجرایی مورد نیاز در جهت تقویت و رفع نقاط قوت و ضعف پرداختند و بر لزوم رصد مخاطرات، ملاحظات و فرصت ها برای بهره مندی بهتر از ظرفیت های موجود در سفراربعین برای امور تبلیغی و فرهنگی و مسائل بهداشت و سلامت روحی و جسمی بانوان، تاکید داشتند.

سازماندهی و فعال سازی انعکاس خبری و محتوایی فعالیت های کمیته بانوان در حوزه های رسانه ای چون رادیو، تلویزیون، وب سایت، شبکه های اجتماعی و دیگر ظرفیت های رسانه ای موجود، از دیگر مباحثی بود که مورد بررسی و تبیین قرار گرفت.

لزوم بسیج کردن استان های مرزی و تربیت نیروی بانو برای امور دینی چون بیان احکام، مداحی، سخنرانی و تربیت مبلغین فرهنگی نیز به عنوان وظایف کمیته داخلی کارگروه بانوان اربعین مشروح گردید.

سرکار خانم دکتر افتخاری کمیته محتوایی را قلب کارگروه بانوان اربعین برشمردند و تشکیل این کمیته محتوایی با مشارکت نمایندگان دیگر کمیته های کارگروه بانوان در آن را خواستار شدند.

ایشان در ادامه، ضمن تاکید بر محوریت فعالیت های کارگروه بانوان در حوزه فرهنگی، محوریت مطالب کمیته محتوا را حول شخصیت حضرت زینب(سلام الله علیها) خوانده و در این راستا از اعضا خواستار پیشنهاد شعار برای تبلیغات فرهنگی بانوان شدند.

ارائه پیشنهادات در خصوص ایجاد کمیته های دیگر در کارگروه بانوان، ایجاد ارتباط با فرهیختگان و دانشجویان و برگزاری نشست با آنان، فراخوان بسیج عمومی در مساجد و ائمه جماعات و پیشنهادات در حوزه تهیه بسته ها و هدایای فرهنگی از دیگر مطالبات سرکار خانم دکتر افتخاری از اعضای حاضر در سومین جلسه شورای بانوان اربعین بود.