جمعه 7 اردیبهشت 1403

07 مرداد 1395

حجت الاسلام اخویان اعلام کرد؛ فرهنگ سازی و فضا سازی و افزایش شناخت زائران با موضوع زیارت از مهم ترین برنامه های یاوران معنوی اربعین است

حجت الاسلام اخویان از آغاز فعالیت روحانیان با تجربه در حوزه عتبات عالیات به عنوان رابطان این کارگروه در منطقه5 کشور خبر داد.


حجت الاسلام محمدعلی اخویان، رابط طرح یاوران معنوی اربعین در منطقه5 کشور، از فعال شدن رابطان این کارگروه خبر داد و اظهار داشت: منطقه 5 کشور شامل استان های فارس، اصفهان،  کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر می شود که خوشبختانه استقبال خوبی در این استان صورت گرفت.


وی نقش رابطان کارگروه یاوران معنوی اربعین را بسیار موثر خواند و اظهار داشت: هماهنگی و راهبری آموزشها و اطلاع رسانی به مخاطبان از مهم ترین برنامه های یاوران معنوی اربعین است که این عزیزان با هماهنگی کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین کشور فعالیت می کنند.


حجت الاسلام اخویان با بیان این که رابطان کارگروه یاوران معنوی اربعین از روحانیون باتجربه در حوزه عتبات عالیات و مراسم اربعین حسینی انتخاب شده اند، افزود: در حال حاضر این کارگروه در استان فارس تشکیل شده است که در همین زمینه جلسه ای با برخی از روحانیان برگزار شد و قرار شد که فعالیت آن ها به صورت رسمی آغاز شود.


وی ادامه داد: هم اینک محتوای آموزش در اختیار این گروه از روحانیان قرار گرفته است و آن ها از طریق پایگاه مساجد، مدارس و مراکز علمی و فرهنگی در مناطق مختلف کشور زائران را برای اعزام آماده می کنند که فرهنگ سازی و فضا سازی و افزایش شناخت زائران با موضوع زیارت از مهم ترین برنامه های این عزیزان است.


رابط طرح یاوران معنوی اربعین در منطقه5 کشور، گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد با کارگروه یاوران معنوی همکاری دارند.