شنبه 8 اردیبهشت 1403

04 مرداد 1395

امام جمعه موقت اهواز : اربعین امسال باشکوه تر از سال های پیش است

امام جمعه موقت اهواز گفت: به دلیل تعطیلی سفر حج و جنگ در سوریه اربعین امسال با استقبال و شکوه بیشتر برگزار می شود.


حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده عصردر شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: به نظر می رسد اربعین امسال به چند دلیل باشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود، چون سفر حج و زیارت مزار حضرت زینب در سوریه با توجه به شرایط پیش آمده ممکن نیست و همه سفرهای خارجی زیارتی منحصر به سفر کربلا شده است.

وی افزود: علت دیگر آن است که هر کس به زیارت کربلا در اربعین می رود هنگامی که برمی گردد و از این سفر تعریف می کند، این تعریف خود تشویقی است برای اینکه دیگران هم به زیارت اربعین بروند و بنابراین به نظر می رسد جمعیت بیشتری در اربعین امسال شرکت خواهند کرد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: امسال با توجه به نزدیک شدن موعد اربعین سرمای کمتری داریم و باید به فکر مسائلی از قبیل گرمای هوا و تأمین وسایل گرمایشی و اسکان زائرین در این شرایط باشیم.

عضو شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر خوزستان یادآور شد: امسال باید آمادگی بیشتری برای خدمت به زائران اربعین داشته باشیم، هرچند مردم ما به قانع و به حداقل ها راضی هستند اما دستگاه های ذیربط از هم اکنون باید با آمادگی حداکثری برای این برنامه عظیم معنوی هماهنگی های لازم را انجام دهند.