جمعه 10 فروردین 1403

04 مرداد 1395

راهبردهای صحیح، دقیق و مورد نیاز در جریان اربعین از نگاه فرهنگی در اتاق فکر

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از برگزاری دومین اتاق فکر اربعین با حضور حجت‌‌الاسلام قاضی‌عسگر و انتخاب یاوران معنوی اربعین خبر داد.


حجت‌الاسلام دکتر حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، با اشاره به برگزاری اتاق فکرهایی با محوریت جریان اربعین گفت:

اساس تشکیل این اتاق فکرها، ایده‌پردازی است تا با همفکری با مسئولین امر تهدیدات و فرصتها این صحنه عظیم پیش رو مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین افزود: در نخستین جلسه از این اتاق فکر کلیاتی از مباحث مدنظر مورد بحث قرار گرفت و در دومین جلسه که با حضور حجت‌‌الاسلام قاضی‌عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، راهبردهای صحیح، دقیق و مورد نیاز در جریان اربعین از نگاه فرهنگی از سوی حضار بیان شد.

وی خاطرنشان کرد: ایده‌های ارائه شده در این سلسله جلسات جهت برنامه‌ریزیهای لازم در شورای برنامه‌ریزی و کارگروه‌های مرتبط مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین درباره برگزاری نشست تخصصی کارشناسان تشکلهای دینی گفت: امسال با پیشنهاد کمیته ستاد مرکزی اربعین، ائمه جماعات و جمعه به عنوان یاوران معنوی اربعین انتخاب شدند تا در فرهنگ‌سازی عمومی اربعین نقش‌آفرین باشند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: یکی از شبکه‌هایی که ان‌شاءالله در این مسیر ما را همراهی و کمک خواهند کرد،  تشکلهای دینی هستند که در کنار کانونهای مساجد و هیأتهای مذهبی در بحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عمومی این جریان فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تشکلهای دینی جهت ارتباط‌گیری تمام شهرها و استانها با آنها، گفت: این تشکلها در این مسیر علاوه بر بهره‌مندی خودشان از این فعالیت نورانی، می‌توانند به محبان اهل‌بیت (ع) نیز خدمت کنند و مسائلی که در برنامه‌های امسال در حوزه اربعین مطرح است را به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند.