شنبه 1 اردیبهشت 1403

03 مرداد 1395

«همراه با زائران حسینی» تدوین شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از تهیه و تدوین کتابچه‌های »همراه با زائران حسینی» برای ایام اربعین خبر داد


«علی‌ محمدنیاکان»در نشست هماهنگی فعالیت‌های اربعین حسینی  اظهار کرد: در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگ و دینی در اربعین سال جاری، ستادی متشکل از زیرمجموعه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری، ادارات فرهنگی و ارشاد اسلامی ٦ شهرستان استان و انجمن‌های فرهنگی و هنری با مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند، افزود: در سال جاری تلاش می‌شود که با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تهیه و تدوین کتابچه‌هایی با عنوان «همراه با زائران حسینی» فعالیت‌های گسترده فرهنگی در این ایام انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: نشست‌های هماهنگی با حضور مدیران زیرمجموعه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته آتی برگزار می‌شود و برنامه‌ها و فعالیت‌های متناسب با ایام اربعین حسینی سال جاری تدوین و جمع‌بندی خواهد شد و وظایف هرکدام از زیرمجموعه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر زوار عتبات عالیات مشخص و ابلاغ خواهد شد.

محمدنیاکان ادامه داد: در تلاش هستیم که با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ٤ کتابچه همراه با زائران حسینی در موضوعات فرهنگی و دینی را تنظیم و چاپ کرده و در ایام اربعین حسینی در بین زوار عتبات عالیات توزیع و همچنین مراکز فرهنگی و ایستگاه‌های فرهنگی در شهر مهران و مسیرهای منتهی به مهران در شهرستان‌های مختلف استان به همت ادارات تابعه در شهرستان‌ها دایر شود.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های فرهنگی نیز برای ایام اربعین حسینی به‌ منظور توزیع در بین زوار تهیه خواهد شد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که نقش مهمی در پذیرایی و استقبال از زوار حسینی دارند از دیگر برنامه‌های این اداره کل در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: طرح جامع ساماندهی فضاهای فرهنگی شهر مهران در ایام اربعین حسینی تدوین ‌شده و برای کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان ارسال ‌شده که انتظار می‌رود با حمایت این ستاد، شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسبی در ایام اربعین سال جاری در شهر مهران باشیم.

محمدنیاکان در پایان عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال گذشته در ایام اربعین حسینی نقش مهمی در راستای برنامه‌های فرهنگی و هنری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف استان به ‌ویژه در شهر مهران و مسیرهای منتهی به این شهر ایفا کردند.