شنبه 1 اردیبهشت 1403

03 مرداد 1395

پیش‌بینی ثبت‌نام 100 هزار نفر از استان فارس در پیاده‌روی اربعین

پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار نفر از استان فارس در این پیاده‌روی بزرگ اربعین شرکت کنند.


مدیر حج و زیارت استان فارس با اشاره به اینکه مقرر شده که از نیمه دوم مرداد ماه ثبت نام پیاده‌روی اربعین آغاز شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار نفر از استان فارس در این پیاده‌روی بزرگ اربعین شرکت کنند.

علیرضا زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اینکه مقرر شده که از نیمه دوم مرداد ماه ثبت نام پیاده‌روی اربعین آغاز شود، اظهار داشت: سال گذشته 64 هزار و 500 نفر از استان فارس در پیاده‌روی اربعین شرکت داشتند و پیش‌بینی می‌شود امسال 100 هزار نفر از استان فارس در این پیاده‌روی بزرگ اربعین شرکت کنند.

وی گفت: امسال نیز مانند سال گذشته برای تسهیل در صدور ویزا نمایندگی کنسولگری عراق در استان فارس راه‌اندازی می‌شود، اما هنوز زمان دقیق راه‌اندازی این دفتر ابلاغ نشده است.

مدیر حج و زیارت استان فارس با اشاره به اینکه متقاضیان حتما از طریق دفاتر و شرکت‌های زیارتی مجاز اقدام به ثبت نام کنند، افزود: در حال حاضر 140 دفتر خدماتی زیارتی مجاز در استان فارس فعال هستند که متقاضیان برای سفر به عتبات باید به این دفاتر مراجعه کنند.

زینلی با اشاره به اینکه با دفاتر غیرمجاز برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 10 دفتر خدماتی زیارتی غیرمجاز در استان فارس با همکاری اماکن و دستگاه قضایی پلمب شده است.

وی با اشاره به اینکه کاروان‌های عتبات در دهه کرامت از حرم شاهچراغ(ع) اعزام می‌شوند، تصریح کرد: در دهه کرامت کاروان‌هایی که از شیراز اعزام می‌شوند مبدا و مقصد سفر خود را حرم حضرت شاهچراغ(ع) قرار می‌دهند و با عنوان «حرم تا حرم» به عتبات اعزام می‌شوند.