شنبه 1 اردیبهشت 1403

03 مرداد 1395

دل ها بیقرار بزرگ ترین راهپیمایی و مانور اقتدار در جهان

تشکیل ستاد مردمی اربعین 95 در لرستان/ همه نهادها و ادارات استان برای کمک به ستاد اربعین پای کار بیایند


 این روزها با اعلام سازمان حج و زیاره کشور مبنی بر ثبت نام پیاده روی اربعین از مردادماه، دوباره دل ها ارام ارام هوای کربلا را کرده، دوباره دل بی قرار بین الحرمین شده

این روزها جنب و جوشی دوباره به سراغ مان آمده تا برای پیاده روی اربعین حسینی آماده شویم؛ اربعینی که بزرگترین تجمع جهان اسلام و مانور وحدت و اقتدار مسلمانان شده و ماهم می خواهیم سهمی در این مانور داشته باشیم.

برای اطلاع مردم استان لرستان از وضعیت هماهنگی ها برای اربعین 95 به سراغ دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین استان لرستان رفتیم که این گفتگو در زیر می آید

حجت الاسلام و المسلمین هبت الله هاشمی در گفتگو با خبرنگار لرستان خبر اظهار داشت: طی یک جلسه با فعالین اربعین های سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که یک ستاد مردمی اربعین با انسجام خاص در استان تشکیل دهیم.

 

آغاز جلسات ستاد اربعین 95 لرستان

وی با بیان اینکه روی همه اقدامات میدانی، فردی و گروهی سال های گذشته بحث شده است، افزود: جلسات زیادی در خود ستاد مردمی، دو جلسه با سپاه استان و دو جلسه با عتبات عالیات داشتیم و در حال انجام ساز و کار اولیه هستیم.

دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین استان لرستان تهیه اساسنامه را اولین اقدام انجام شده در این ستاد دانست و عنوان کرد: برنامه ها را به سه قسمت قبل از اربعین، بعد از اربعین و حین اربعین تقسیم کردیم.

وی با اشاره به اینکه در این اساسنامه کمیته هایی تشکیل شده است، بیان کرد: در این اساسنامه پس از دبیر اجرایی معاون هماهنگ کننده قرار دارد و پس از آن پنج کمیته اسکان، پشتیبانی، فرهنگی و رسانه، خادمین و اعزام قرار دارند.

 

حل مشکل ویزا زائرین لرستانی اربعین نیاز به همکاری مسئولان دارد

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی مکان یابی، احصاء تجهیزات و مدیریت اسکان را از وظایف کمیته اسکان دانست و گفت: جمع آوری نذورات، خرید یا تامین و انبار تجهیزات، ترابری، نصب تجهیزات، ارائه خدمات، تعمیرات و اقدامات مالی - اداری بر عهده کمیته پشتیبانی است.

وی تبلیغ، برگزاری هیات، تولید و توزیع اقلام فرهنگی، اینترنت و موبایل، مستندسازی و ارتباطات را وظایف کمیته فرهنگی و رسانه دانست و تصریح کرد: ثبت نام خادمین، تعیین و تقسیم وظایف و مدیریت میدانی خادمین بر عهده کمیته خادمین و مقدمات اعزام، معرفی کاروان و تسهیل ترابری نیز از وظایف کمیته اعزام است.

دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین استان لرستان با بیان اینکه تامین زیرساخت های سفر مانند پاسپورت و ویزا به صورت متمرکز و خودگردان از وظایف کمیته اعزام است، خاطرنشان کرد: ضمن اعلام فهرستی از اعزام کننده ها و کاروان های مطمئن را به زائرین سعی داریم مشکل ویزا را به صورت خودگردان در داخل استان حل کرده و همینجا صادر کنیم که عملی شدن آن به کمک دستگاه ها و مسائل دیگر بستگی دارد.

 

حمل و نقل در داخل کشور عراق به صورت خودگردان

وی هماهنگی با رانندگان اتوبوس برای انتقال مسافران به مرز و برگشت آن را دیگر اقدام برنامه ریزی شده ستاد مردمی اربعین برای اربعین آینده دانست و اظهار داشت: حمل و نقل در داخل کشور عراق به صورت خودگردان نیز از برنامه هایی است که به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی گفت: سال گذشته در ابتدای شهر خرم آباد با پای کار آمدن هیئات مذهبی و جوانان شهر یک موکب مردمی راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه برخی از نهادهای انقلابی به طور مستقیم و غیرمستقیم به راه اندازی موکب در سال گذشته کمک کردند، افزود: ضمن اینکه شبانه روز مدیریت و کار می کردیم، حدود 30 منزل در چند منطقه شهر نیز به طور خودجوش توسط مردم در اختیار ما قرار گرفت که شب زائران از مناطق مختلف کشور در آنجا ساماندهی می شدند.

 

راه اندازی موکب های مردمی در لرستان برای پذیرایی از زائران اربعین

دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین استان لرستان عنوان کرد: در موکب مردمی لرستان، هر روز از ساعت شش صبح تا 10 شب غذای گرم و نوشیدنی در اختیار زائران قرار می گرفت که بازخورد و نتیجه خوبی داشت.

وی به دلیل حسن ظن و جدیت فرماندهی سپاه استان از سردار کشکولی در مورد مسئله اربعین از ایشان تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: طی جلسه هایی که با نماینده سپاه و جلسه ای با کل معاونین سپاه داشتیم، سپاه به این مسئله با دید مثبت نگاه کرده و به ما خیلی کمک کرد ضمن اینکه سال گذشته نیز سپاه سنگ تمام گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی گفت: جلساتی با نماینده عتبات نیز داشتیم قول دادند امسال نیز مانند سال گذشته در این مسیر تا جایی که ساز و کار قانونی آن اجازه دهد کمک کنند.

 

همه نهادها و ادارات برای اربعین پای کار بیایند

وی تصریح کرد: مسئله اربعین امام حسین(ع) یک مسئله ای است که همه را به خود می خواند و می طلبد همه دستگاه ها در این زمینه کمک کنند چراکه سفینه حسین(ع) هم اسرع و هم اوسع است و همه می خواهیم برای عاقبت بخیری خود سوار بر این سفینه شویم.

دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین استان لرستان با بیان اینکه امام حسن عسگری(ع) زیارت اربعین را یکی از پنج نشانه مومن دانسته اند، خاطرنشان کرد: منظور ایشان خواندن یک زیارت نامه عربی یک صفحه ای نبوده بلکه منظور حضرت همین حرکت بوده که حرکت به سمت مهدویت است.

وی اظهار داشت: ما از استاندار و تمام مسئولان و همچنین نهادهای انقلابی و سیاسی و اجتماعی می خواهیم در این حرکت منسجم تر و دقیق تر و کامل تر در مسئله اربعین حضور داشته باشند تا بتوانیم یک حرکت حسینی در راستای مهدوی داشته باشیم.

 

منبع:  لرستان خبر