جمعه 7 اردیبهشت 1403

31 تیر 1395

مسئولیت خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی در مرز شلمچه به آذربایجان شرقی سپرده شده است.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار سازماندهی زاران اربعین حسینی برای سفر به کربلا شد و گفت: با این رویکرد، علاقمندان از مبدا تبریز به سمت شلمچه برای سفر به کربلا در ایام اربعین نام نویسی شوند.


اسماعیل جبارزاده چهارشنبه شب در نشست هماهنگی کمیته اربعین حسینی اظهار کرد: از آنجا که مسئولیت مرز شلمچه در این ایام به آذربایجان شرقی داده شده، بهتر است زائران استان نیز از این مسیر تردد کنند تا از خدمات ما بهره مند شوند . 
جبارزاده بیان داشت : همچنین ضرورت دارد محل شهادت برخی از شهدای آذربایجانی هشت سال دفاع مقدس نیز که در این منطقه به درجه شهادت نایل شده اند مشخص شود تا زایران از آنجا دیدن کنند . 
وی خاطر نشان کرد: در روزهای دفاع مقدس شخصیت بسیاری از نیروهای آذربایجانی شکل گرفت و خودم نیز به عنوان نیروی بسیجی سپاه عاشورا هر لحظه برای دفاع از کشور آماده جانفشانی هستم . 
استاندار آذربایجان شرقی گفت : مرز شلمچه یادآور روزهای به یادماندنی و ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است . 
جبارزاده با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم های اربعین حسینی در کربلای معلی، خاطرنشان کرد : آذربایجان شرقی پارسال به علت ارایه خدمات مطلوب به زایران به عنوان استان سطح یک انتخاب و استان های آذربایجان غربی و اردبیل هم سطح 2 معرفی شدند . 
وی همچنین با اشاره به صدور روادید عراق در آذربایجان شرقی گفت : پارسال در استان برای تمام کسانی که زایر اربعین حسینی بودند ویزا صادر شد . 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در این نشست اعضای شورای اجرایی کمیته هماهنگی اربعین حسینی برای خدمات رسانی به زایران حسینی در مرز شلمچه را تعیین کرد . 
نماینده استانداری به عنوان دبیر کمیته ، نماینده سپاه، نماینده دستگاه های فرهنگی،نماینده عتبات عالیات و شهرداری تبریز به عنوان اعضای این شورا انتخاب شدند . 
در این جلسه همچنین همچنین کمیته های شش گانه ستاد هماهنگی اربعین در استان مشخص شدند . 
امسال نیز همانند پارسال مسئولیت خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی در مرز شلمچه به آذربایجان شرقی سپرده شده است.