چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

30 تیر 1395

فراهم شدن زمینه خدمت مردم مازندران به زائران اربعین با حضور در عراق

ستاد مردمی خادمین کربلا با کمک‌های مالی و معنوی مردم مازندران، از ایام اربعین سال گذشته سربلند بیرون آمد و با اعزام نیروهای تأسیساتی به خاک عراق به‌مدت ۳۰ روز کمک بزرگی در روند برپایی خیام اسکان زائران اربعین حسینی انجام داده که می‌توان به برپایی بیش از ۱۰۰ سرویس بهداشتی و هشت خیمه بزرگ اسکان چند هزار نفره اشاره کرد.


سید هادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به تشکیل ستاد مردمی خادمین کربلا در مازندران اظهار کرد: این ستاد با همت و تلاش خادمین شهدای استان مازندران برای ساماندهی برنامه‌های اربعین حسینی در کشور عراق تشکیل شد و در ایام اربعین سال گذشته نیز نخستین سال فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: ستاد مردمی خادمین کربلا با کمک‌های مالی و معنوی مردم مازندران، از ایام اربعین سال گذشته سربلند بیرون آمد و با اعزام نیروهای تأسیساتی به خاک عراق به‌مدت ۳۰ روز کمک بزرگی در روند برپایی خیام اسکان زائران اربعین حسینی انجام داده که می‌توان به برپایی بیش از ۱۰۰ سرویس بهداشتی و هشت خیمه بزرگ اسکان چند هزار نفره اشاره کرد.

مسؤول ستاد خادمین کربلا مازندران گفت: همواره این ستاد نیازمند کمک‌های مالی و معنوی هم‌استانی‌های خود است و زمینه سفر دوستانی که علاقه به حضور در کشور عراق برای خدمت به زائران را دارند، فراهم شده است و تمامی عشاق اهل بیت(ع) می‌توانند در این ستاد نقش داشته باشند.

این مسؤول فعالیت رسانه جبهه انقلاب را در مقابل جبهه دشمن مهم دانست و افزود: هدف ستاد مردمی خادمین کربلا تنها پذیرایی از زائران نبوده و لذا فعالیت در حوزه‌های رسانه‌ای برای ما اهمیت به‌سزایی دارد، به همین سبب در حوزه‌های رسانه‌ای (تولید کلیپ‌های مرتبط با حوزه اربعین و موکب و طراحی پوستر در این زمینه‌ها) و تولید محتوای متنی برای نشر در فضای مجازی نیاز به همراهی و همیاری داریم.

وی افزود: افراد در صورت توانمندی و علاقه می‌توانند از طریق کانال تلگرامی ستاد به نشانی telegram.me/mokabkhademin اقدام کنند.

حسینی با بیان اینکه خدمات در کشور عراق توسط هم‌استانی‌های مازندرانی انجام می‌شود، بیان کرد: برادران و خواهرانی که آمادگی جمع‌آوری نذورات مالی و اقلامی برای برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی را دارند، می‌توانند مشخصات خود را شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شهرستان و شماره تماس به سامانه پیام کوتاه ۵۰۰۰۲۹۵۸۸۳ ارسال کنند تا سازماندهی نیروها براساس شهرستان‌های مازندران انجام شود.

وی در پایان گفت: مردم مازندران در صورت داشتن هر گونه سؤال در این زمینه می‌توانند با شماره ۰۹۱۱۱۰۰۰۷۱۸ تماس بگیرند و از جزئیات بیشتر نیز با خبر شوند.