جمعه 10 فروردین 1403

30 تیر 1395

دیدار و گفتگوی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.


بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام دکتر احمدی رییس کمیسیون فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی، به منظور بررسی و ارایه گزارش برنامه­ های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی (ع)، با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با رییس این کمیسیون دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه علاوه بر روسای کمیته فرهنگی اربعین، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، دبیر و مسئول ارتباطات کمیته فرهنگی و آموزشی و حجت الاسلام و المسلمین سالک؛ عضو کمیسیون نیز حضور داشتند.

در ابتدا حجت الاسلام دکتر احمدی گزارشی از برنامه­ ها و اقدام­های فرهنگی و آموزشی اربعین 94 ارایه کرد و با تبیین سیاست­ها و رویکردهای فرهنگی اربعین95، فرهنگ عمومی و گفتمان­ سازی را دو اولویت مهم این کمیته برشمرد و مردمی بودن اربعین و ایجاد هم­افزایی بین موسسه­ ها و نهادها و تکریم مردم عراق به عنوان میزبان و احترام به حاکمیت دولت عراق و تقویت مرجعیت دینی در عراق را از سیاست­ های اصولی فرهنگی اربعین اعلام کرد، همچنین گزارشی از تشکیل کارگروه­ ها و تدوین برنامه­ های متنوع با مشارکت نهادها و سازمان­ و موسسه­ های مختلف دولتی و عمومی و سازمان­ های مردم نهاد و همچنین مشکلات این حوزه ارایه کرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین سالک بر بهره­ وری مناسب از محصولات فرهنگی تولیدی و همچنین استفاده از ظرفیت شبکه­ های مجازی برای انعکاس این مراسم توصیه کردند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین پژمان­فر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدام­ های فرهنگی صورت گرفته و با اشاره به ظرفیت عظیم مراسم اربعین خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای استفاده درست از این ظرفیت­ ها شد.

ایشان اربعین را ظرفیتی برای اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه و انتقال پیام عاشورا برشمرد و گفت باید در تلاش برای فرهنگ­ سازی به همان مراسم ده­ روزه بسنده نشود و در طول سال فعالیت­ ها و برنامه­ ریزی و تلاش­ها ادامه یابد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، همه این ظرفیت­ های طراحی شده و شعایر دینی در اسلام را بستری برای حفظ و تقویت روحیه دین­ محوری و خداجویی خواند و برنامه­ ریزی برای این مقصد مهم را ضروری دانست.حجت الاسلام و المسلمین پژمان­فر تشکیل جلسات توجیهی و آموزشی زایران قبل از اعزام، حفظ ارتباط با آنان بعد از سفر و بسنده نکردن به ایجاد شور و توجه به جنبه­ های معرفتی را از لوازم برنامه­ ریزی صحیح و از رسالت­ های کمیته فرهنگی ذکر کرد و آمادگی کمیسیون فرهنگی برای حمایت و پشتیبانی از برنامه­ های فرهنگی و تقویت آنها و نیز مساعدت در رفع مشکلات را اعلام کرد. و از پیشنهاد رییس کمیته فرهنگی در خصوص ارتباط مستمر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با کمیسیون فرهنگی جهت اخذ نظرات و هماهنگی در برنامه­ ریزی، استقبال نمود.