جمعه 10 فروردین 1403

30 تیر 1395

ضرورت اطلاع رسانی برنامه های آموزشی و فرهنگی کمیته اربعین

مسئول طرح یاوران معنوی اربعین با بیان اینکه يكي از سياست‎هاي كميته فرهنگي و آموزشي اربعين، اطلاع‎رساني در حوزه برنامه‎هاي آموزشي و فرهنگي است، گفت: اميدواريم با حضور فعال سازمان تبليغات اطلاع رسانی به طور كامل پوشش داده شود.


حجت الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: با توجه به اينكه يكي از سياستهاي كميته فرهنگي و آموزشي اربعين، اطلاعرساني در حوزه برنامههاي آموزشي و فرهنگي است، روحانيون مستقر در كشور، روحانيون طرح هجرت، روحانيون مراكز و نهادها، مراكز فرهنگي و هيئات مذهبي نقش كليدي در اين مساله دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به تصويب اين طرح در ستاد مركزي و تشكيل كارگروه ضروري است با استفاده از ظرفيت‎ تمامي نهادهاي مرتبط اين طرح اجرايي شود، خاطرنشان کرد: تاكنون كارهايي انجام گرفته است و اميدواريم با حضور فعال سازمان تبليغات اطلاع رسانی به طور كامل پوشش داده شود.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با بیان اینکه ضروری است از تمام ظرفيت نشستها، جلسات و فضاي مكتوب و مجازي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در این حوزه استفاده شود، اظهار داشت: در این راستا جلساتی با شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور و دفتر ائمه جماعات برگزار شده است و طي مكاتباتي نمايندگان شوراي سياستگذاري و دفاتر نمايندگي بعثه به يكديگر معرفي شدند.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه دفتر رسيدگي به امور مساجد نيز قرار است در این خصوص براي مساجد تهران به صورت متمركز برنامههاي لازم را اجرا كند، ادامه داد: همچنین محتواي آموزشي كه بر اساس نيازشناسي وضعيت موجود و آسيبشناسي سالهاي گذشته انجام شده است توسط كميته فرهنگي و آموزشي تدوين شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامي روحانيون و مبلغين كشور تحت آموزش و اطلاعرساني توسط سازمان تبليغات اسلامي قرار می گیرند، افزود: در بعضي مناطق دفاتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري وجود ندارد كه در صورت توافق مسئول سازمان عهدهدار تشكيل كميته فرهنگي آموزشي اربعين شود كه كار ياوران معنوي هم اجرايي خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با اشاره به روش های اطلاع رسانی در حوزه آموزشی و فرهنگی کمیته اربعین گفت: بنابراین افرادی به عنوان مسئول كميته فرهنگي و آموزشي اربعین در استان ها و مناطقی که دفتر بعثه ندارند معرفی خواهند شد تا احكام لازم توسط مسئول كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين ابلاغ شود.

مسئول طرح یاوران معنوی کمیته اربعین خاطرنشان کرد: با توجه به اينكه سايت تبيان و كانالهاي ويژه هيئات مذهبي از وسيعترين و پرمخاطبترين سايتها و كانالهاست، اطلاعات و مطالب آموزشي در اختيار قرار داده شود تا اطلاعرساني مناسب صورت گيرد.

وی افزود: همچنین با وجود سامانه امين، در خصوص انتقال سريع محصولات فرهنگي به مخاطبين و گروههاي هدف ميتوان براي ارسال محمولههاي آموزشي و فرهنگي اربعين توليد شده توسط بعثه از آن استفاده كرد.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با اشاره به حضور اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در نشست های توجیهی کارشناسان استانی سازمان تبلیغات اظهار داشت: با توجه به ظرفيت فراهم شده، اعضای كميته فرهنگي آموزشي اربعين در جلسات فصلي قبل از محرم روحانيون و هيئات و مداحان، ادارات و شبكههاي تحت پوشش حضور خواهد داشت.

مسئول طرح یاوران معنوی اربعین با اشاره به لزوم طراحی محتوای مناسب مخاطبین اربعین تصریح کرد: با توجه به نشست مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در هفته آينده و اعلام كار اجرايي طرح، تشكيل كارگروه به كليه مسئولان به صورت رسمي اعلام می شود تا از كار موازي جلوگيري شود.

وی با اشاره به آغاز به کار مسئولان كميتههاي استاني اربعین گفت: این در حالی است که پس از تاييد نهايي، محتواي لازم جهت اطلاعرساني در اختيار می گیرد تا مسئول طرح ياوران موارد لازم را به اطلاع مردم برساند.