شنبه 8 اردیبهشت 1403

04 خرداد 1401

جلسه آموزشی توجیهی راویان افغانستانی

این جلسه روز دوشنبه 1401/03/02 با حضور طلاب افغانستانی در محل بعثه مقام معظم رهبری(( مدظله العالی )) در امور حج و زیارت زیر نظر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار گردید.


روز دوشنبه 1401/03/02 با حضور طلاب افغانستانی در بعثه مقام معظم رهبری(( مدظله العالی )) در امور حج و زیارت زیر نظر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با حضور مسؤول گروه روایتگری حجت الاسلام  علی سرچاهی برگزار گردید .

در این جلسه آموزشی توجیهی که تعدادی از فضلای کشور افغانستان دعوت شده بودند و در رابطه با روایتگری توسط مسؤول مربوطه توضیحاتی داده شد، که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.

در ادامه با تاکید واهمیت بر اینکه باید راویان با گویش های محلی خودشان به بحث تبلیغ نوین بپردازند. و همچنین از آثار ونتایج مطلوب این امر در بین مهاجرین افغانستانی پرداختند به طور نمونه توسط مسؤول گروه راویان به چندین نمونه روایت گری پرداختند که به تعبیر ایشان محتوا یکی می باشد ولی هر کدام را می توان به شیوه های مختلفی مطرح شود. و در پایان؛ پرسش هایی توسط شرکت کنندگان حاضر در جلسه  مطرح گردید و پاسخ های سوالات به شرکت کنندگان داده شد، طبق برنامه ریزی که در این جلسه انجام شد؛ آموزش راویان افغانستانی از هفته آینده به صورت تئوری و عملی آغاز می شود.