پنج شنبه 30 فروردین 1403

11 اردیبهشت 1401

پیام تسلیت بنیاد بین المللی اربعین به مناسبت رحلت افسرشجاع عرصه هنر و رسانه و جهادگر دانشمند عرصه تبیین و بیداری اسلامی مرحوم استاد نادر طالب زاده

انالله وانا الیه راجعون


 

ارتحال هنرمند فرهیخته و متعهد؛ مرحوم نادر طالب زاده از فعالان هنری و رسانه ای اربعین حسینی موجب تاسف و تالم گردید. هنرمندی مجاهد که به حق مهاجر فی سبیل الله بود، رغم امکانات و شرایطی که برای زندگی در غرب داشت به کشور بازگشت و خدمت وجهاد در آن را برگزید. او به حق افسر شجاع عرصه هنر و رسانه و جهادگر دانشمند عرصه تبیین و بیداری اسلامی بود. خصلت های ممتاز انسانی همانند صداقت، تعهد، شجاعت و فروتنی از او شخصیتی فرهیخته و مجاهدی مثال زدنی ساخت .

او با درک و شناخت عمیق جهان معاصر، در زمانه ایی که بسیاری تلاش می کردند و در تلاش بودند تا عدم پایبندی به هر گونه قاعده اخلاقی در عالم هنر را به عنوان فضیلت جا بزنند و به شدت به دنبال مسئولیت زدایی در هنر بودند و متعهدان به اخلاق وفضایل انسانی و وحیانی را مورد تمسخر قرار می دادند . هیچگاه از این غوغا سالاری ها نهراسید و از مرز های اخلاق و انصاف و فضایل اخلاقی عبور نکرد و همواره بدان متعهد ماند، و همه زندگی اش را فروتنانه و صادقانه برای ترسیم و ارئه هنری متعهدانه  و دفاع از مظلوم، شرافت و فضایل انسانی کوشید. اندیشه ورزی و تأملات عمیق او در عرصه هنر ورسانه از او انسانی صاحب نظر و هوشمندی ساخته که آثار پر خیر و برکتش در ساحت هنر متعهد؛ ماندگار و الگویی برای جوانان متعهد به ارزش های انسانی و الهی خواهد بود. پرهیز از سطحی نگری و کارهای عامه پسند و شهرت طلبی های متداول او را به جستجو گری حقایق متعالی و معنا در عرصه هنر و رسانه سوق داد.

بنیاد بین المللی اربعین با تسلیت ارتحال این هنرمند مجاهد و اندیشمند متعهد به خانواده معظم ایشان، جامعه هنری و اصحاب رسانه و تمامی ارادتمندان ایشان، برای آن فقید سعید از خداوند سبحان همجواری با اهل بیت علیهم السلام، غفران و رحمت واسعه اش را مسئلت دارد.

                       

                                                                                            بنیاد بین المللی اربعین

                                                                                                                                           29 رمضان المبارک 1443هـ .ق