سه شنبه 29 اسفند 1402

04 آذر 1400

ذوالفقاری: از ظرفیت های استانی در مراسم اربعین بیشتر استفاده می شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه باید از ظرفیت های استانی در ساماندهی قوی تر خدمات تغذیه و اسکان در مراسم اربعین بیشتر استفاده کنیم؛ گفت: ستاد مرکزی اربعین حسینی نقش هماهنگی و نظارت را بیشتر دنبال خواهد کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان انقلابی و تلاشگر کشور، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت سفری که از سوی دولت عراق اعلام شد؛ در نهایت اعزام پرواز هوایی با تعداد ۶۰ هزار نفر موافقت شد که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته؛ مسیر رفت و برگشت به نحو مناسبی انجام شد.
ذوالفقاری با بیان اینکه در سال ۹۸ اعزام زائر در حدود سه میلیون و هفتصد هزار نفر را در کشور داشتیم؛ گفت: باید هم اکنون این آمادگی در کشور به لحاظ زیرساختی و فنی فراهم شود که در شرایط غیر کرونایی و عادی امکان عزیمت تعداد ۴ الی ۵ میلیون نفر باشد.
وی در این خصوص گفت: مهم ترین نیاز در این حوزه، تقویت زیرساخت های ارتباطی اعم از جاده ها و راههای مواصلاتی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان است که باید اقدامات و سرمایه گذاری های لازم در این خصوص تدبیر شود.
موضوع استانی شدن اربعین از دیگر محورهای مورد اشاره ذوالفقاری در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: استانی شدن از این جهت که تلاش کنیم ظرفیت های استانی در بخش موکب داران، نیازمندی ها در حوزه اسکان و تغذیه را بیشتر فعال کنیم و ستاد مرکزی اربعین بیشتر نقش هماهنگی و نظارت را بر عهده گیرد.
وی همچنین گفت: یکی دیگر از ضرورت های جدی در مراسم اربعین که باید سال آتی مورد توجه اساسی قرار گیرد؛ مساله بیمه برای همه زوار و همچنین خدمات درمانی سرپایی در کنار موکب داران است.