سه شنبه 29 اسفند 1402

02 مهر 1400

طلایه داران اربعین از «راس البیشه» به کربلای معلی رسیدند

طلایه داران اربعین حسینی پس از یک ماه پیاده روی بزرگ از منطقه «راس البیشه» از توابع شهر بندری «فاو» جنوبی ترین نقطه عراق، پیش از ظهر امروز جمعه دوم مهرماه به کربلای معلی رسیدند.


به گزارش پایگاه خبر الاربعین، نخستین سرقافله رهپویان اربعین حسینی از فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری در جنوب شرقی کربلا، از منطقه ساحلی «راس البیشه» از توابع استان بصره همانند هرسال با حمل بزرگترین پرچم حسینی، پیش از ظهر امروز جمعه دوم مهرماه به کربلای معلی رسیدند.

براساس این گزارش، در بدو ورود این کاروان به کربلای معلی هیئت از رزمندگان حشدالشعبی از عراق و حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین به استقبال این کاروان رفته و از این حرکت معنوی آن ها تجلیل و تکریم کردند.

این گزارش حاکی است، هرسال مراسم رسمی پیاده روی اربعین حسینی از اول ماه صفر با برگزاری آیینی ویژه که دفتر آیت الله العظمی «محمد سعید حکیم» در راس البیشه برگزار می کرد، آغاز می شد، اما به دلیل فقدان این مرجع عالیقدر عراق، امسال نخستین سالی است که مراسم بدون حضور این مرجع بزرگوار برگزار شد.

آیت الله محمد سعید حکیم اهتمام ویژه ای به آیین پیاده روی اربعین حسینی داشت و هرسال با وجود کهولت سن و بیماری، اصرار داشت در این مراسم ویژه شرکت کند.

آیت الله محمد سعید حکیم از مراجع اربعه بزرگ عراق، جمعه دوازدهم شهریور ماه براثر ایست قلبی، جان به جان آفرین تسلیم کرد.