چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

30 شهریور 1400

حوزه های علمیه نجف و قم و حتی دانشگاه الازهر مصر از برکات نهضت وحماسه حسینی است

در آستانه اربعین ۱۴۰۰ ، مورخ 1400/06/29 جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان گیلان با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه رشت و امام جمعه محترم آستانه اشرفیه و مدیر حوزه های علمیه استان و شهرستانها در حوزه علمیه آستانه اشرفیه برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین،  حجت الاسلام فروتن مسول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان در جلسه مدیران و اساتید استان گیلان در حوزه علمیه اهل البیت آستانه اشرفیه در قسمتی از سخنرانی گفتند: نهضت ابا عبدالله (ع) و حماسه حسینی برای اسلام و جامعه بشری برکات عظیمی داشته است از جمله تأسیس حوزه های علمیه نجف و قم وحتی دانشگاه الازهر مصر.

 وی با بیان این که اربعین و جاذبه حسینی اتحاد و همدلی ادیان و مذاهب با مکتب اهل البیت علیهم السلام و شیعیان را رقم زده و بی نظیرترین اجتماع و راهپیمایی معنوی و حماسی قرن حاضر بشماره می آید.

ایشان در بخش دیگر سخنرانی به مدیران حوزه‌های علمیه گیلان توصیه نمودند که از فرصت باقیمانده ماه صفر استفاده نموده و برای تبلیغ فضلاء و طلاب در ادارات و مساجد و بقاع متبرکه ورود نموده و منتظر دعوت ادارات یا ارگانهای دیگر نباشند، با مسولین ادارات فرمانداران و شهرداران دیدار و گفتگو و نامه نگاری داشته و زمینه های بر پایی عزای اربعین حسینی و سوگواری آل الله علیهم السلام را فراهم نمایند.