سه شنبه 29 اسفند 1402

04 مرداد 1400

حضور جمعی از فعالان و موکب داران اربعین عراقی در ایران

جمعی از فعالان و موکب داران عراقی به منظور تحکیم پیوند فرهنگی ایران و عراق از سوی ستاد فرهنگی اربعین به ایران دعوت شده و در جلسات کارشناسی شرکت کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به همت ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین المللی اربعین، جمعی از نخبگان و فعالان اربعین عراقی از جمله اساتید دانشگاه، مسئولان فرهنگی و سیاسی عراق، اساتید حوزه علمیه و تعدادی از موکب داران عراقی در سفری به مدت یک هفته در ایران حضور یافتند.

دیدار و تبادل نظر با مسئولان کمیته های ستاد فرهنگی اربعین از جمله کمیته رسانه و فضای مجازی و کمیته مراسمات، برگزاری جلسات مشترک با موکب داران ایرانی، حضور در هم‌اندیشی اربعین فرصت ها و ظرفیت ها، زیارت مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و مرقد امام خمینی رحمه الله علیه از جمله برنامه‌های این سفر فعالان عراقی اربعین حسینی است.

در جلسات برگزار شده ضمن تاکید طرفین بر تعمیق روابط فرهنگی فعالان اربعین ایران و عراق، تحکیم وحدت بین اقوام، تفاهماتی جهت همکاری دو جانبه جهت ارائه فعالیت‌های مشترک فرهنگی و مذهبی از جمله برپایی موکب های مشترک ایرانی و عراقی برای بهبود خدمات به زلدرلت اربعین حسینی هر دو کشور صورت پذیرفت.

فعالان و موکب‌داران عراقی ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی زائران ایرانی، از زائران اربعین حسینی جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین دعوت به عمل آوردند.