جمعه 10 فروردین 1403

04 اردیبهشت 1400

موحد هیچگاه مقابل دشمن تعظیم نخواهد کرد

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: موحدین هیچ‌گاه در مقابل دشمن تعظیم نخواهند کرد و طاغوت ستیزی از شاخصه‌های اصلی موحدین است.


به گزارش خبرگزاری الاربعین ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی پیش از ظهر امروز در سخنرانی روز یازدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها اظهار کرد: آیه ۱۶ و ۱۷ سوره عنکبوت در ارتباط با حضرت ابراهیم علیه‌السلام است که به‌اختصار اشاره‌ای به دعوت حضرت از مردم برای توحید و خداپرستی شده است.

وی افزود: براساس روایت حضرت ابراهیم علیه‌السلام پدر انبیاء بوده و یکی از صفات بارز حضرت «خلیل‌الرحمن» بودن است چرا که حضرت به مقام مناعت طبع رسیده بود و نه از کسی چیزی می‌خواست و نه کسی را از درب خانه‌اش رد می‌کرد و همچنین خیلی بر زمین سجده می‌کرد و صلوات بر محمد و آل محمد می‌فرستاد.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شاخصه زندگی حضرت ابراهیم علیه‌السلام این است که حضرت پرچم‌دار توحید و خاضع مقابل خدا و حنیف و پاک و بسیار اهل دعا و بردبار بود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: ایجاد روح توحید در جامعه و مبارزه با شرک و بت‌پرستی از بارزترین اهداف حضرت ابراهیم  علیه‌السلام در جامعه بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی یادآور شد: حضرت ابراهیم علیه‌السلام برای دعوت به توحید در مرحله اول از اقوام خود به ویژه عموی خود آغاز کرد و در مرحله دوم مبارزه با بت‌پرستی را مقابل نمرود دنبال و در مرحله سوم نیز از عموم مردم دعوت کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: آثار باور به توحید در زندگی بسیار مهم است چراکه هدف بعثت تمامی انبیاء تقویت توحید است و اگر توحید و باور به خدای واحد و پرهیز از شرک آشکار و شرک خفی تقویت بشود آثار و برکاتی زیادی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: امنیت و آرامش اولین اثر اعتقاد به خداوند و توحید است چراکه انسان موحد هیچ هراسی از هیچ واقعه‌ای نخواهد داشت و خود را زیر سایه خداوند می‌بیند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: استحکام در مقابل حوادث روزگار از دیگر برکات داشتن توحید است و موحدین هیچ‌گاه مقابل دشمن خائف نیستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: اگر کسی با خداوند باشد دائماً در مسیر اصلاح زدگی خود است و سعی می‌کند رفتار و کردار خود را محاسبه و کردار غلط را اصلاح کند و موحدین همیشه یک تغییر و تحول را در زندگی دارند تا زندگی به رنگ خدا دربیاید و چرخ زندگی انسان موحد چرخ رشد و روبه‌جلو است.

وی افزود: تسلیم شدن مقابل اوامر خداوند، احترام گذاشتن به ارزش‌ها، تقوای الهی و توکل از دیگر آثار و برکات داشتن توحید است چراکه موحدین همواره در کنار تسلیم بودن به فضائل اخلاقی احترام می‌گذارند و از معاصی پرهیز و خداوند را تکیه‌گاه می‌دانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: عمل و تلاش، دشمن‌ستیزی و سبقت‌گرفتن در کار خیر، همواره از خصوصیات اهل توحید است و موحدین همیشه به دنبال تجلی آثار و برکات توحید در زندگی هستند.

وی در پایان گفت: موحدین هیچ‌گاه مقابل  دشمن تعظیم نخواهند کرد و طاغوت‌ستیزی از شاخصه‌های اصلی موحدین است.