سه شنبه 29 اسفند 1402

14 اسفند 1399

همایش بین‌المللی «مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین» برگزار شد

پژوهشکده حج و زیارت با هدف شناخت هرچه بیشتر ظرفیت‌‌های عظیم حج در ابعاد گوناگون بین‌‌المللی آن، اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی «مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین» کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، پژوهشکده حج و زیارت با همکاری پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) و با هدف شناخت هرچه بیشتر ظرفیت‌ های عظیم حج در ابعاد گوناگون بین‌‌المللی آن، اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی «مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین» نمود.

به گزارش دبیرخانه این همایش، قریب به سی مقاله از سه کشور ایران، عراق و الجزایر، حول محورهای فراخوان به دبیرخانه ارسال شده است که در روز همایش 9 مقاله در سه کمیسیون «اهل بیت (ع) و مغرب اسلامی»، « حج گزاری در مغرب اسلامی» و «افراط گرایی  و مغرب اسلامی» ارائه گردید.

برنامه دیگر این همایش که حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آن حضور داشتند رونمایی از 5 کتاب با عناوین «سفرنامه نویسی حج مغربی»، «بازتاب آثار اندیشوران مغرب اسلامی در دانشنامه حج و حرمین»، «ماخذشناسی حج و حرمین شریفین در مغرب اسلامی»، «مجموعه مقالات همایش بین المللی مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین»، «مجموعه مقالات عربی همایش بین المللی مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین» و ویژه نامه دو مجله پژوهشنامه حج و زیارت (علمی پژوهش) و میقات حج (علمی ترویجی) بود.

به گزارش خبرنگار ما،سخنرانان خارجی این همایش آقای دکتر نورالدین بولحیه پژوهشگر و محقق از کشور الجزایر و حجت الاسلام والمسلمین دکتر نعمانی رئیس مجمع فکر اسلامی بودند.