سه شنبه 29 اسفند 1402

28 بهمن 1399

جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی برگزار شد

نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با نمایندگان دستگاهها و سازمانها و مدیران و دبیران و مسئولان گروهها و بخش های مختلف به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد .


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی  ستاد مرکزی اربعین درنشست دوشنبه (27 بهمن ماه) با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده ، رویکردهای برنامه های فرهنگی و آموزشی اربعین ۱۴۰۰ را تشریح کرد.


وی گفت: درطراحی سناریوهای مختلف ، اصل و  بنای اولیه حضور ایرانی ها در مراسم اربعین می باشد. قطعا این امر نیازمند هماهنگی و کسب مجوزهای لازم از دولت عراق است که مسئولان پی گیر خواهند بود. لذا همه بخش ها و گروهها برنامه هایشان را برای شرایط مختلف طراحی و آماده نمایند و برای نحوه حضور زایران برنامه های متنوع و گسترده تدوین و آمادگی خود را حفظ کنند.


حجت الاسلام والمسلیمن حمید احمدی همچنین از همه بخش ها و گروهها خواست جلسات خود را برگزار و باشتاب بیشتری کارها را دنبال کنند.


وی افزود: برنامه ریزی برای برگزاری جلسات مشترک با دوستان عراقی دربخش های مختلف در ایران و عراق با رعایت مقررات و شیوه نامه های بهداشتی مورد تاکید است.


در ادامه این نشست آقای امید کوثری فر مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین، از استمرار فعالیت کمیته ها و ستاد مرکزی اربعین خبر داد و گفت: ما سه سناریو طراحی کرده ایم که بسته به شرایط اجرایی خواهند شد.


وی از فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در فضای مجازی تشکر کرد و خواهان ادامه پرشورتر و گسترده تر این برنامه ها شد.


حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه از اعضای کمیته فرهنگی فرهنگی و آموزشی اربعین نیز با اعلام آمادگی کامل برای اجرای برنامه ها و پیش بینی افزایش  سه برابری  ارایه خدمات ، گفت: سامرا همانند قبل، محورفعالیت ما خواهد بود و در داخل نیزهمکاری لازم را در اجرای برنامه ها خواهیم داشت.


در ادامه این نشست، آقای اکبر مداحی رییس کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین با ارایه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در اربعین سال۹۹ و اعزام تعداد محدودی از سخنرانان و مداحان برای تولید و پخش برنامه از شبکه های مختلف صدا وسیما ، از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم درموکب های مشترک ، اجرای برنامه های متنوع در داخل کشور و نشست های مشترک با موکب داران موکب های مشترک ایران و عراق  خبر داد.


آقایان سید مجید هاشمی دانا از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و علی جعفری دبیر کمیته بین الملل ستاد فرهنگی اربعین ، حجج الاسلام سید محمد هاشمی نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه ، مرتضی استقامت رییس شورای تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، حسین حقیقت رییس گروه کودک و نوجوان و نماینده دفتر تبلیغات اسلامی  و عبدالرضا بحرانی مسئول آموزش و طرح مودت اربعین نیز از فعالیتها و اقدامات صورت گرفته گزارشی ارایه کردند.