پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

11 دی 1399

سردار قاسم سلیمانی دنباله‌رو مکتب اهل بیت(ع) بود

محقق و پژوهشگر اندیشه معاصر دین درباره دفاع از مکتب و تفکر اهل بیت(ع)، گفت: سردار قاسم سلیمانی کسی بود که این مکتب را دنباله‌رو بود؛ او از بهترین مثال‌هایی بود که خود را از بین برد، خود را فدا کرد برای اینکه از مکتب زینب(س) دفاع کند.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، دیوید کیبیرانگو، محقق و پژوهشگر اندیشه معاصر دین در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد به جایگاه شهادت و رشادت در مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: چیزی که در همه امت اسلامی رایج و مشترک است، این است که امام حسین(ع) جان خود را در راه آزادگی فدا کرد.

وی با طرح این سؤال که چرا چنین شخصیت‌هایی خود را فدا کردند؟، اظهار داشت: با مطالعاتی که درباره عاشورا و رشادت‌های امام حسین(ع) و فداکاری حضرت عباس(ع) داشتم مشخص می شود که اهداف و نیت‌های دولت‌های غاصب و استکباری همان اهداف مخالفان اهل بیت(ع) است.

محقق و پژوهشگر اندیشه معاصر دین درباره دفاع از مکتب و تفکر اهل بیت(ع)، ابراز داشت: سردار قاسم سلیمانی کسی بود که این مکتب را دنباله‌رو بود؛ او از بهترین مثال‌هایی بود که خود را از بین برد، خود را فدا کرد برای اینکه از مکتب زینب(س) دفاع کند؛ آن‌ها هم تحت تأثیر چنین مکتبی بودند؛ خیلی از عکس‌ها را از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های او در جبهه‌ها و خط مقدم دیده‌ایم و افرادی نبودند که از او حمایت کنند که خودش یک تنه در جبهه‌ها جلو می‌رفت.

وی بسیاری از افراد را غیر قابل مقایسه با سردار سلیمانی توصیف کرد و گفت: هدف او تنها رضای خداوند متعال بود، بنابراین اگر ما هم می‌خواهیم دنباله روی او باشیم باید یکدیگر را حمایت کنیم.

کیبیرانگو با تأکید بر حمایت یاران امام حسین(ع) از ایشان، تصریح کرد: ما هم نباید همدیگر را رها کنیم، ما هم چون حضرت عباس(ع) باید مردم عراق را حمایت کنیم و نباید آن‌ها تنها گذاشته شوند، چون افرادی هستند که حق زندگی دارند و قاسم سلیمانی فهمید و درک کرد و از خودگذشتگی کرد.

وی گفت: اگر امام حسین(ع) را دوست داریم و کار زیبای ایشان را می‌پسندیم باید خودمان هم مانند ایشان باشیم که این می‌تواند برای ما جهاد در زندگی باشد؛ جهاد و مفهوم جهاد این است که ما باید در برابر استکبار بایستیم؛ این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم؛ بنابراین باید تلاش کنیم.

محقق و پژوهشگر اندیشه معاصر دین درباره نیت‌ شهید سلیمانی، ابراز داشت: مردم عراق پیروز خواهند شد، همیشه قاسم سلیمانی را دوست خواهند داشت؛ قاسم سلیمانی و دیگر مجاهدان آمدند تا مدافع آن حرم‌ها باشند؛ همینطور که ما الان برای امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و اهل بیت و بچه‌های ایشان اشک می‌ریزیم می‌دانیم که او به پدران خودش گفت که برای من گریه نکنید، چون من در مسیری قدم بر می‌دارم و به مقامی که می‌خواهم می‌رسم، همان چیزی که امام حسین(ع) به آن نائل شد.

وی تصریح کرد: مکتب امام حسین(ع) برای ما بسیار مهم است و ما به اراده و وصیت ایشان عمل خواهیم کرد، ما باید مکتب شهادت را ارتقاء دهیم.

کیبیرانگو شهادت امام حسین(ع) را تنها برای رضای خدا توصیف کرد و گفت: همه شهدا چنین مکتبی را دنبال کردند و تلاش کردند. دیگر شهیدان هم به دنبال رضای خدا بودند و اجر بسیار زیادی نزد خداوند دارند و دیگران هم باید تلاش کنند که در مسیری از بین بروند که بر حسب رضای خداوند باشد. ما نیز مانند جهادگران سوریه و عراق در برابر آمریکا و آل سعود و آن‌ها که می‌خواهند به اسلام ضربه بزنند خواهیم ایستاد.