چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

11 دی 1399

شهید سلیمانی یکی از سرداران بزرگ و مغزهای متفکر تحمیل کننده شکست به داعش بود

محقق و پژوهشگر هندی گفت: شهید سلیمانی یکی از سرداران بزرگ و مغزهای متفکر تحمیل کننده شکست به داعش بود.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، خانم سیده زهرا رضوی، محقق و پژوهشگر از کشور هندوستان در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، شهید سلیمانی را یکی از سرداران بزرگ و مغزهای متفکر تحمیل کننده شکست به داعش توصیف کرد و گفت: کارهایی که این سردار انجام داد به عنوان یک فرمانده بزرگ این را به ما می‌رساند که او یکی از عواملی بود که توانست امنیت را برای ما در منطقه به ارمغان بیاورد و او بود که در برابر بسیاری از ماجراجویی‌های شیطان بزرگ آمریکا و متحدانش ایستاد.

وی ادامه داد: کشور اسلامی ایران با متحدان خودش در جبهه‌های مختلف یمن، عراق و جاهای دیگر در برابر سیاست‌های خصمانه بسیاری از قدرت‌ها ایستاده است و یکی از بهترین معماران این استراتژی شهید قاسم سلیمانی بوده است.

محقق و پژوهشگر هندی افزود: شهید سلیمانی یکی از فرماندهانی بود که با کمک سپاه پاسداران و سپاه قدس کمک کرد که بتوانند در برابر خیلی از ظلم‌ها و ماجراجویی‌ها بایستند.

وی سپاه پاسداران و سپاه قدس را در منطقه بسیار محبوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: این اسم در برابر برده‌داری صهیونیسم مقاومت می‌کند، چون آن‌ها کمک می‌کنند که واژه بسیج و سپاه را تخریب کنند؛ سردار سلیمانی توانست جبهه‌های مختلفی را در منطقه رهبری کند و اسلام واقعی را به ما نشان دهد.

خانم رضوی مشهوریت شهید قاسم سلیمانی را حتی در کشورهای غربی و شرقی پرآوازه دانست و گفت: بارگاه هایی منتسب به ائمه اطهار(ع) در کشورهای مختلف تخریب شده بود که با رشادت‌هایی که این فرماندهان به خرج دادند، توانستند بسیاری از این بارگاه ها را از تخریب نجات دهند.

وی ابراز داشت: یکی از فرماندهان سپاه قدس با استراتژی بسیار خاص و توصیه‌های بسیار خوبشان و با اهداف و استراتژی‌های کاربردی توانستند در عراق و سوریه بایستند و به جامعه اسلامی کمک کنند.

محقق و پژوهشگر هندی با اشاره به جنایات داعش در سال 2015، اظهار داشت: سردار قاسم سلیمانی با استراتژی بسیار خوب خود توانست مشکلات بسیار بزرگی را برای داعش ایجاد کند؛ هیچ موقع نمی‌توانیم تلاش‌های او را نادیده بگیریم؛ به خاطر شخصیت بسیار بزرگ و استراتژی‌هایی که داشت بهترین تلاش را انجام داد و بهترین نقش را در آن منطقه ایفا کرد و هیچ وقت حاضر به مذاکره با دشمنان نشد.

وی تلاش بی‌دریغ و جنگیدن شهید قاسم سلیمانی را در جبهه‌های مختلف مورد توجه قرار داد و گفت: این برای ما هندوها و کسانی که در هند زندگی می‌کنیم بسیار ارزشمند است؛ یکی از متفکران ما که در وزارت امنیت هنر کار می‌کند می‌گوید، قاسم سلیمانی واقعاً یک فرد و مقام بسیار خاصی است که در این سختی‌ها جنگیده است؛ او برای یمنی‌ها و ایرانی‌ها می‌تواند یک حامی باشد.

خانم رضوی با اشاره به جبهه مقاومت یمن، تصریح کرد: جامعه جهانی به دنبال شکستن این مقاومت است، ولی سربازان مقاومت و تمام کسانی که خدمتگزار جامعه اسلامی هستند، در برابر این بی‌رحمی‌ها خواهند ایستاد و دشمنان را شکست می دهند.

وی شرط دست یافتن به قدرت را همکاری با یکدیگر ارزیابی کرد و گفت: می‌توانیم حلقه محاصره را بشکنیم، اگر این اتحاد را داشته باشیم تأثیرگذار خواهیم بود؛ این سرزمین دارای رهبرانی بوده است که واقعاً به طور خاص رشادت به خرج داده‌اند؛ کشورهایی که خود آمریکایی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که در این منطقه ملت‌هایی زندگی خواهند کرد که همیشه در برابر دشمنان خواهند ایستاد.