سه شنبه 29 اسفند 1402

02 آذر 1399

برگزاری اولین جلسه هیئت علمی کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین حسینی

به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، اولین نشست هیئت علمی کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین حسینی به صورت ویدئوکنفرانس با شرکت اساتیدی از جمهوری اسلامی ایران و عراق برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، اولین نشست هیئت علمی کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین حسینی به صورت ویدئوکنفرانس با شرکت اساتیدی از جمهوری اسلامی ایران و عراق برگزار شد.

در این نشست، موضوعات و محورهای پیشنهادی کنگره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی به تصویب رسید. همچنین تشکیل دبیرخانه کنگره در ایران و عراق و زمان و زبان کنگره و نحوه فراخوان و سایر اقدام‌ها و برنامه‌های مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

این کنگره به همت ستاد فرهنگی اربعین با مشارکت مراکز علمی و پژوهشی ایران و عراق و اندیشمندانی از کشورهای آفریقا، اروپا و آسیا در 9 دی ماه در آستانه سالگرد شهادت سرداران شهید مقاومت، برگزار خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیئت علمی کنگره فراخوان مقاله به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی برای دریافت چکیده تفصیلی تا پایان آذر انجام می‌گیرد و اساتید و پژوهشگران می‌توانند آثار خود را به آدرس:  arbaeenalhussain@gmail.com ارسال نمایند.

اعضای هیئت علمی همایش عبارتنداز:

حجج اسلام و آقایان: غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق سید حمید حسینی، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق و دبیر کل ستاد بین المللی اربعین، دکتر ضیاء الصافی و دکتر مهند الجبوری از دانشگاه‌های کربلا و مستنصریه عراق، دکتر حمید نگارش رئیس پژوهشگاه امام صادق(ع)، حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی اربعین و دکتر آیت پیمان رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی و رئیس مرکز دین پژوهی کشور، دکتر مجید امامی، عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و رئیس اندیشکده اربعین، دکتر شیرخانی، عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر یعقوب توکلی، عضو هئیت علمی دانشگاه معارف و از پژوهشگران حوزه مقاومت اسلامی، دکتر مرتضی شیرودی، از محققان حوزه اندیشه سیاسی و مقاومت و خانم دکتر افتخاری، عضو هئیت علمی دانشگاه شاهد.