سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

20 مهر 1399

مشارکت ۱۲۰۰ موکب در کمک‌های مومنانه اربعین ۹۹/ استمرار طرح زیارت نیابتی تا ۲۵ صفر

افضلی با بیان‌اینکه امکان حضور مواکب ایرانی علی‌رغم رایزنی‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی امسال فراهم نشد، گفت: ۱۲۰۰ موکب در سطح کشور با پویش‌هایی همچون «مهر اربعین» و «حرم عشق» اربعین ۹۹ را گرامی داشتند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از شبستان؛ «یوسف افضلی» با بیان اینکه علی رغم رایزنی ها برای حضور مواکب ایرانی اربعین در عراق در قالب موکب سلامت این امکان نهایتاً ممکن نشد، اظهار کرد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا و عدم امکان حضور مواکب و زائران ایرانی در راهپیایی اربعین امسال، فعالیت های کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در قالب چهار پویش ساماندهی شد.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: نخست استمرار کمک های مومنانه و برپایی موکب های سلامت و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، دوم پویش «مهر اربعین» به منظور تامین و توزیع لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت و سوم پویش «حرم عشق» به منظور اختصاص کمک های مردمی مواکب به بازسازی اعتاب مقدسه عراق به ویژه صحن حضرت زینب(س) و چهارم تامین زیرساخت های راهپیمایی اربعین در شهرها و نقاط مرزی چهار پویشی است که برای جایگزین فعالیت موکب های اربعین 99 شده است.

افضلی درباره میزان مشارکت موکب های اربعین در پویش های مذکور، تصریح کرد: به همه موکب ها در سطح کشور این پویش ها را اعلام کردیم، امسال 1500 موکب از 2500 موکب سال گذشته پروانه فعالیت شان را تمدید کردند و نهایتا 1200 موکب در اجرای طرح و برنامه ها مشارکت دارند.

وی از اجرای طرح «زیارت نیابتی» امام حسین(ع) و شهدای کربلا به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد و گفت: این امکان از 10 تا 25 صفر فراهم است و علاقمندان به شرکت در آن می توانند از طریق سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات اقدام کنند.

افضلی با اشاره به راه اندازی سامانه «مهر» با محور مشارکت در توسعه عتبه حسینی(ع)، ابراز کرد: این سامانه که در آستانه اربعین راه اندازی شده فرصت معنوی ارزشمندی برای تامین مالی بخشی از سازه های موردنیاز در توسعه صحن حضرت زینب سلام الله علیها است.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: نذورات مردمی  بر اساس موازین شرع مقدس هر جا نیت کرده اند، هزینه می شود.