جمعه 10 فروردین 1403

15 مهر 1399

تلاش رسانه ملی برای ثبت اربعین متفاوت ۹۹

مدیر کل امور بین الملل رسانه ملی گفت: هدف از برگزاری جشنواره جهانی اربعین، ثبت قاب‌ها و اتفاقات ماندگار از اربعین متفاوت ۹۹ است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای علی فهیم دانش در نشست خبری جشنواره جهانی تولیدات اربعین افزود: با توجه به اینکه شاهد یک اربعین متفاوت و خاص هستیم تاکید کردیم به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری برای زیارت از راه دور، فرهنگ سازی کنیم.

وی ادامه داد: راه اندازی تلویزیون اینترنتی اربعین که درحال حاضر روزانه ۶ ساعت به ارائه برنامه می‌پردازد در همین راستا بوده است.

آقای فهیم دانش با بیان اینکه برگزاری جشنواره جهانی تولیدات اربعین از دیگر اقدام رسانه ملی برای بزرگداشت پیاده روی اربعین است افزود: تلاش کرده ایم در ۴ بخش تولیدات رادیویی، تلویزیونی، فضای مجازی و عکس این جشنواره را برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: امروز شاهد افتتاحیه این جشنواره هستیم. جشنواره جهانی اربعین حاصل هم افزایی همه نهاد‌هایی است که برای اربعین دغدغه دارند و امیدواریم جشنواره مردمی برگزار کنیم که از دل آن آثار ماندگاری بیرون بیاید.

دبیر جشنواره اربعین نیز در این نشست گفت: از ۲۹ دی تا ۳ بهمن شاهد برگزاری این جشنواره هستیم و هدف از برپایی آن قدردانی از اهالی رسانه و پاسداشت اربعین است.

آقای حمید رضا قربانی افزود: بازنمایی و تبیین فرهنگ عاشورا، اشاعه فرهنگ اربعین، کشف استعداد‌ها و توانمندی‌ها و همچنین ایجاد فضای مناسب برای نمایش اندوخته‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی گفت: نمایش فلسفه اربعین در امتداد عاشورا، نقش الگویی عاشورا، حضور بانوان و جلوه‌های عفاف و حجاب و استمرار و پایندگی راهپیمایی اربعین از جمله محور‌های این جشنواره به حساب است.

قربانی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می‌شود و بیشتر تمرکز ما بر وجه مردمی راهپیمایی اربعین است افزود: ارسال دریافت و دسته بندی اثار از طریق سایت و داوری نیز به شکل برخط انجام می‌شود.

قربانی گفت: مراسم پایانی جشنواره جهانی تولیدات اربعین دوم بهمن در مرکز همایش‌های صدا و سیما و پخش آن به شکل برخط برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره اربعین افزود: سایت جشنواره نیز تا اواخر همین ماه راه اندازی می‌شود.