شنبه 1 اردیبهشت 1403

05 مهر 1399

تشکیل کمیته ویژه اربعین حسینی در آستان مطهر علوی

دبیرخانه عمومی آستان مطهر علوی از تشکیل یک کمیته عالی برای ارایه خدمات به زایران حرم امیرالمومنین(ع) در مراسم اربعین حسینی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از شبکه امام علی(ع)، «فائق الشمری» عضو شورای اداری بخش رسانه در آستان مقدس علوی، گفت: شهر نجف اشرف به خصوص حرم امیرالمومنین(ع) ایستگاه مهمی برای استقبال و وداع از زایران به شمار می آید. زیران از این شهر برای برپایی مراسم اربعین حرکت می کنند، به همین دلیل نقطه وداع پس از پایان زیارت به شمار می آید.

الشمری گفت: دبیرخانه عمومی آستان مقدس علوی یک کمیته عالی را برای مراسم اربعین به ریاست «رضوان صاحب رضا» معاون دبیرکل این آستان و با نظارت مستقیم مهندس «یوسف الشیخ راضی» دبیرکل این آستان تشکیل داد.

وی تاکید کرد: این کمیته مسئولیت ارایه خدمات به زایران از جمله خدمات بهداشتی پیشگیرانه به دلیل شیوع ویروس کرونا را برعهده دارد. خدمات فکری، فرهنگی و دینی از جمله مسئولیت های دیگر این کمیته است که ارتقای بیداری دینی، عقیدتی، فرهنگی زایران را برعهده دارد.

عضو این شورای اداری گفت: این آستان مقدس مکان های مهمی را برای استقبال از زایران در نظر خواهد گرفت. صحن فاطمه زهرا(ع)، شهرک امام رضا(ع) در خیابان القوسی در ضلع غربی آستان مطهر، استراحتگاه المرتضی(ع) در جاده یاحسین عمود 96، استراحتگاه المقداد در عمود 234 در شمال نجف اشرف، استراحتگاه الکرار در شهرستان المناذره در عمود 99 جنوب نجف اشرف از جمله این مکان های مهم است