سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

05 مهر 1399

خدمات موکب‌های استان بصره به زائران اربعین

تعداد موکبهای خدمات رسانی به زایران اربعین در استان بصره به ۱۹۷۰ موکب رسیده است که نام این موکبها در فهرست داده های این بخش ثبت شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از الکفیل، بخش شعائر و موکبهای حسینی وابسته به آستانهای قدس حسینی و عباسی اعلام کرد که تعداد موکبهای خدمات رسانی به زایران اربعین در استان بصره به ۱۹۷۰ موکب رسیده است که نام این موکبها در فهرست داده های این بخش ثبت شده است.

مسئول نمایندگی بخش شعائر و موکبهای حسینی در استان بصره با اعلام این خبر گفت: این نمایندگی از بیست واحد تشکیل شده است که شش واحد در داخل استان و چهارده واحد در شهرستانهای استان بصره از دورترین نقطه استان بصره تا راههای منتهی به شهرهای دیگر توزیع شده اند.

وی افزود: با نظر به شرایط بوجود آمده درمورد انتشار ویروس کرونا موکب های خدمت رسانی اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی از جمله ضد عفونی سازی و استفاده از ظروف یکبار مصرف را رعایت می نمایند. این نمایندگی نیز جهت اطمینان از اجرای دستور العملهای بهداشتی بازدیدهایی از موکب ها بعمل می آورد.

وی ادامه داد: استان بصره در ایام اربعین امسال شاهد حرکت زودهنگام زائران به سمت کربلای معلی بوده است و فعالیت موکبهای خدمات رسانی حسینی فقط محدود به بخش ارائه خدمات نمیشود، بلکه این موکبها نقش کارآمدی در همکاری با دستگاه ‌های امنیتی و خدمات رسانی در این استان دارند و با خارج شدن كامل زائران از این استان، صاحبان موکبها با پای پیاده راهی کربلا می‌شوند تا به دو افتخار خدمت رسانی و زیارت دست یافته باشند.

لازم بذکر است؛ اتاق عملیات مشترک که شامل تمامی ادارات خدماتی و ادارات ذیربط امنیتی و بهداشتی است برای برگزاری موفق این زیارت تشکیل گردیده است.