شنبه 1 اردیبهشت 1403

01 مهر 1399

برگزاری سومین جلسه کمیته فرهنگی اربعین استان یزد

سومین جلسه کمیته فرهنگی اربعین، با مدیر کل امور زندان ها واقدامات تامینی استان و معاونین ایشان برگزار گردید.


برگزاری سومین جلسه کمیته فرهنگی اربعین استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی در بین مددجویان زندان های استان یزد، سومین جلسه کمیته فرهنگی اربعین، با مدیر کل امور زندان ها واقدامات تامینی استان و معاونین ایشان برگزار گردید.

 در این جلسه که در اداره کل زندان های استان برگزار گردید، حجت الاسلام حبیبیان مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان، با بیان این مطلب که حضور تعداد زیادی از مددجویان در زندان های استان، فرصتی است که با استمداد ازسیدالشهداء علیه السلام و اربعین آنحضرت، روح معنویت و انابه و توبه، در بین مددجویان  زندان دمیده شود. لذا کمیته فرهنگی آمادگی دارد تا با اعزام روحانیون و سخنرانان به بخش های مختلف زندان، با مسئولین مربوطه همکاری لازم را داشته باشد.

مدیر کل زندان های استان ضمن استقبال از این برنامه، خواستار این شد تا همکاری های فرهنگی بین اداره کل زندان ها و بعثه مقام معظم رهبری در مناسبت های دیگر نیز استمرار داشته باشد. در پایان جلسه، مقرر گردید، معاونت فرهنگی زندان، برنامه ریزی لازم را انجام دهد و بر اساس زمانبندی، کمیته فرهنگی اربعین با هماهنگی تبلیغات اسلامی، به صورت حرکت جهادی، سخنران مورد نیاز برای تبیین اهمیت اربعین و اجرای برنامه های مرتبط به زندان های استان اعزام نماید.

شایان ذکر است، علاوه بر برنامه فوق، با توجه به اینکه زندان مرکزی استان، یک واحد مستقل صدا و سیما دارد که به صورت متمرکز برای مددجویان برنامه پخش می نماید، مقرر گردید، کمیته فرهنگی، کارشناس مورد نیاز این بخش در حوزه اربعین را نیز تامین نماید.