چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

31 شهریور 1399

فراخوان چهارمین همایش علمی ـ بین‌المللی اربعین اعلام شد

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از برگزاری چهارمین همایش علمی ـ بین‌المللی اربعین خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اعلام این خبر گفت: این برنامه به همت دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، کمیتۀ فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین، دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه تهران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ... برگزار می‌شود.

وی با اشاره به 7 محور اصلی این فراخوان نیز گفت: موضوعات و محورهای این فراخوان عبارتند از: 1ـ اربعین، امنیت، مقاومت و نقش سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس 2ـ اربعین، انسجام و وحدت ملت‌ها 3ـ اربعین و همگرایی جهان عدالتخواه در مقابله با استعمار جهانی 4ـ اربعین و تقویت همسایگی 5ـ اربعین به منزلۀ میراث مشترک بشریت 6ـ اربعین و حق بر همبستگی در نظم بین‌المللی حقوق بشر 7ـ اربعین و فرهنگ ایثار و شهادت.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: شرکت‌کنندگان باید چکیدۀ آثار خود را تا 12 مهرماه به نشانی درج شده در پوستر ارسال کنند. 16 و 17 مهرماه مصادف با ایام اربعین حسینی نیز از ساعت 15 تا 18 آیین اختتامیه این برنامه برگزار می‌شود.