پنج شنبه 9 فروردین 1403

31 اردیبهشت 1399

نقش رهبری جمهوری اسلامی ایران در آزادی قدس

الظاهر با اشاره به نقش رهبری جمهوری اسلامی ایران در آزادی قدس گفت: یکی از مصادیق بارز انقلابی گری، تلاش برای آزاد سازی فلسطین است.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، دکتر رحمان عبدالحسین الظاهر عصر سه شنبه در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که مسأله قدس از اولویت های امام خمینی(ره) و امام خامنه ای محسوب می‌ شود، گفت: در قوانین اساسی ایران، حمایت از فلسطین در اولویت قرار دارد.
استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه المسنتصریه بغداد با اشاره به این که رهبر ایران، مردم ایران و کشورهای اسلامی را به سمت مبارزه با استکبار جهانی جهت دهی می‌ کند، گفت: به همین جهت حمایت از فلسطین بعد جدیدی پیدا کرده و ایشان از همین منظر، تفکر جهاد را در ذهن جوانان تقویت کرده اند.
وی بیان داشت: این مسأله همواره دغدغه امام خامنه ای بود و هم اکنون در نظام دفاعی ایران، آزاد سازی قدس یکی از آرمان ها محسوب می‌ شود و بر اساس همین آرمان، امام خامنه ای به حمایت از حرکت مقاومت اسلامی در فلسطین و مقابله با اسرائیل دعوت کرده است.
الظاهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امام خامنه ای فرموده اند که روش های جهاد در مقابل اسرائیل متعدد است، همچنانکه بستن سفارت اسرائیل در ایران سیلی محکمی به اسرائیل بود و امام خمینی(ره) و امام خامنه ای همواره از تسلیم شدن در برابر مستکبران نهی کرده اند و فرموده اند که تنها راه مقابله با استکبار، مقاومت است.
وی با بیان این که فلسطین از گذشته برای جمهوری اسلامی اهمیت داشته است، گفت: یاسر عرفات اولین مسؤول خارجی است که بعد از انقلاب اسلامی، وارد ایران شد و رهبر ایران می‌ گوید موضع ما باید ادامه حمایت از فلسطین باشد و پیروزی های لبنان نشان دهنده نقش فداکاری و ایثار در مقابله با صهیونیسم است.
استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه المسنتصریه بغداد در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: انگیزه اصلی چنین رویکردی در جمهوری اسلامی نگرش امام خمینی(ره) به مسأله فلسطین بود و امام خامنه ای همیشه ابراز کرده اند که یکی از مصادیق بارز انقلابی گری، تلاش برای آزاد سازی فلسطین است.