شنبه 1 اردیبهشت 1403

20 آبان 1398

اهمیت شناسایی موکب های مشتاق تلاوت

حبیب صداقت عضوکاروان قرآنی نور اربعین و قاری برجسته بین المللی در خصوص سفر در موسم اربعین گفت:شناسایی موکب های مشتاق تلاوت در سالهای بعد از اهمیت خاصی برخوردار است.


اهمیت شناسایی موکب های مشتاق تلاوت

به گزارش خبرگزاری الاربعین، حبیب صداقت عضوکاروان قرآنی نور اربعین و قاری برجسته بین المللی در خصوص سفر در موسم اربعین و اجرای فعالیت های قرآنی این کاروان در گفتگو با خبرنگار اتقان گفت:اولین سفری بود که همراه با کاروان اربعین نور بودم در مجموع سفر بسیار خوب و متفاوت تری بود  و با توجه به اعزام هایی که در گذشته داشتیم شرایط سختتری داشتیم.

این قاری برجسته با اشاره به سختی های این سفر اظهار داشت:اتاق به تعداد قاریان در اختیار قرار نمیدادند ودر  مسیر رفت به مشکل خوردیم و از آنجایی که زمینی بود ما که قاری و خواننده هستیم حنجره مان آسیب دید میطلبد برای سالهای آتی حمایت مادی  و معنوی بیشتری  از کاروان قرآنی نور شود.

وی با تشریح فعالیتهایش در موسم اربعین گفت: چند روزی نجف بودیم و بیشتر تلاوت اذانگاهی داشتیم و بقیه بعد از نماز به اجرا میپرداختیم. در تایم های دیگر در موکب های ایرانی و بعثه  بیشتر بود و خودمان بصورت خودجوش در موکبهای عراقی اجرای برنامه داشتیم.

صداقت افزود:واقعیتی که وجود دارد مردم کشور ما خواهان سخنرانی و مداحی هستند منتها علاقه مندانی هستند که خواهان شنیدن تلاوت باشند که طبیعتا محدودتر خواهند بود. در بعضی مواکب مثل موکب مینودشت استان گلستان و در محافلی که رفتیم علاقه مندان به حوزه قرآن بسیار بود اما بسیاری از محافل نیز بصورتی که بود مردم اشتیاقی نداشتند مسئولین میخواستند به هر قیمتی که شده آن محفل را برگزار کنند در حالیکه از قبل نیز هماهنگ نشده بود و مسئولین مواکب همکاری شایسته ای نداشتند.

این رتبه برتر مسابقات ترکیه در خصوص راهکارهایی برای بهتر شدن این کاروان گفت: شناسایی موکب هایی که مشتاق تر هستند برای انجام فعالیتهای قرآنی میتواند یکی از راه کارهای مثمر ثمر در سالهای آتی باشد. این کاروان حمایت معنوی و مادی شود و قاری قرآن وقتی برای اجرای برنامه میرود نباید ده نفر در یک اتاق  بصورت فشرده باشند .

وی با اعلام اینکه باید مشارکت دستگاهی صورت بگیرد افزود: هر نهادی که مسئول این اعزام است  باید بداند که اگر نیاز است   مشارکت گرفته شود و بودجه سازمانی که اعزام میکند کفایت نمیکند که با  تجمیع سازمان ها میتوان کاروانی به نمایندگی از چند ارگان و نهاد اعزام کرد.

صداقت با اذعان دوباره شناسایی موکب های مشتاق شنیدن تلاوت قرآنی  گفت: باید قبول کنیم که سلایق عوض شده است و راه این است که سراغ افراد علاقه مند برویم و محفلی که میرویم  بیشتر خواهان حضور قاریان باشند.

وی در پایان با ارائه پیشنهادی گفت: در بین موکب های عراقی اجرای برنامه داشته باشیم که  مسلما استقبال بسیار زیادی خواهند داشت . باید بگویم مشکلات از دست فرد به عنوان سرپرست گروه خارج است و به نگرشی که به این کاروان و جایگاهی که برای این کاروان قائل میشوند برمیگردد.