جمعه 10 فروردین 1403

04 آبان 1398

درخواست توجه و حمایت بیشتر شورای توسعه از کاروان قرآنی نور

سید محمد موجانی دبیرکارگروه فعالیت های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین صبح دیروز مهمان اخبار قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما شد.


درخواست توجه و حمایت بیشتر شورای توسعه از کاروان قرآنی نور

به گزارش خبرگزاری الاربعین، سید محمد موجانی دبیرکارگروه فعالیت های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین صبح دیروز مهمان اخبار قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما شد.

 موجانی  در این برنامه به تشریح فعالیت های کاروان قرآنی نور اربعین پرداخته و برنامه های اجرا شده در موسم اربعین را برای مخاطبان اخبار قرآنی بازگو کرد.

وی در این گفتگوی خبری که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، گفت:اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشوربه عنوان کارگروه فعالیتهای قرآنی اربعین برای پنجمین سال متوالی کاروان قرآنی نور را به عتبات عالیات اعزام کرد.

دبیر کارگروه فعالیتهای قرآنی اربعین افزود:ده قاری، دو گروه تواشیح و چندین نفر از عوامل و مستند سازان  در خدمت کاروان نور بوده و بمدت ده روز موفق به اجرای هزار برنامه در قالب کرسی تلاوت رضوی که  مزین به پرچم علی ابن موسی الرضا(ع) بود، شدند.

موجانی ادامه داد: امسال اقبال و توجه و تاثیرگذاری برنامه های قرآنی بسیار زیاد بود همچنین در خیلی از برنامه های قرآنی با  استقبال مردم عراق از تلاوت ها و برنامه های قاریان جمهوری اسلامی ایران روبرو شدیم  که این استقبال موجب شد در برخی مواکب با کمبود وقت در اجرای برنامه مواجه شویم.

دبیر کارگروه فعالیتهای قرآنی تصریح کرد:با همکاری سه موسسه قرآنی در مسیر پیاده روی ، امسال سه موکب مختص برنامه های قرآنی داشتیم که در آن  200 برنامه طی مدت ده روز توسط این سه موکب اجرا شد که مجموعا 600 برنامه قرآنی بود و 400 برنامه در شهرهای مختلف کربلا، نجف و سامرا اجرا شد و مجموعا هزار برنامه پوشش داده شد.

موجانی با تاکید بر اینکه طی سالهای گذشته ستاد اربعین و کمیته فرهنگی آموزشی حمایت بخصوصی از فعالیتهای قرآنی داشتند ادامه داد: حجت الاسلام اباذری رایزن محترم فرهنگی ایران در عراق توجه زیادی به فعالیتهای قرآنی داشتند .همچنین حجت الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین نیز کاروان قرآنی نور را مورد حمایت خود قرار داده اند. برهمین اساس قاریان و اعضای کاروان قرآنی نوراز شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان سیاست گذار اصلی فعالیتهای قرآنی توقع توجهی و حمایت های بیشتری به کاروان قرآنی نور اربعین دارند تا اثر گذاری بیشتری در سطح این راهپیمایی عظیم قرار گیرد.

وی با اشاره به چگونگی و نحوه فعالیتهای این کاروان در گفتگوی خبری شبکه قرآن و معارف سیما افزود: فعالیتهای کاروان از اول ماه صفر آغاز شد که محفلی با حضور قرا ایرانی و عراقی در مشهد مقدس برگزار شد و بعد از ورود به کشور عراق فعالیتهای این کاروان  از نجف آغاز شد گروه ها به صورت متناوب وارد مسیر شدند . گروهی نیز به شهر سامرا رفته و برنامه هایی را در صحن امامین عسکریین اجرا کردند و در نهایت به شهر کربلا رسیدند.

دبیر کارگروه فعالیت های قرآنی اربعین در پایان گفت: در شب اربعین حسینی برنامه ای به میزبانی بعثه مقام معظم رهبری به عنوان پایان بخش برنامه های کاروان قرآنی نور برپا شد که در همین برنامه از اعضای کاروان تجلیل به عمل آمد.