پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

06 مهر 1398

جلسه یاوران معنوی اربعین اصفهان تشکیل شد

اولین جلسه کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، اولین جلسه اعضا کارگروه یاوران معنوی اربعین اصفهان با حضور مسئول کمیته فرهنگی اربعین حسینی ، دبیر اجرائی ستاد اربعین استان و اعضاء این کارگروه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.                                           

در این جلسه حجت الاسلام گرجی ضمن تشریح وظایف این کار گروه گفت : خداوند متعال به عاشقان اباعبدالله (ع) این توفیق را داده که در عصری باشیم که پس از سالها محرومیت حضور در اعتاب مقدسه به برکت دعای خیر صالحان و انفاس قدسیه و فداکاری شهیدان پر افتخار ایران اسلامی راه کربلا باز شود و این حضور یکی از افتخارات جمهوری اسلامی می باشد.                                      

مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان، آموزش آداب زیارت ، مشاورت با میزبان عراقی ، تعاون در سفر و نحوه ارتباط با عراقی ها را یکی از وظایف این کمیته دانست و گفت : کارگروه یاوران معنوی اربعین باید مجموعه ای قوی در جهت آموزش و ارائه مسایل فرهنگی و آموزشی به زائران شرکت کننده در این راهپیمائی بزرگ باشد.                                                                                      

وی استفاده از ظرفیت های مانند ائمه جمعه وجماعات ، کانونهای فرهنگی ، بسیج ، سخنرانان و مداحان را در جهت پیاده سازی اهداف کارگروه یاوران اربعین را لازم دانسته و ازحاضرین خواست با ههاهنگی این کمیته جلسات توجیهی و آموزشی لازم را برگزار نمایند.

حجت الاسلام گرجی پرهیز از مسائل تفرقه انگیز بین شیعه و سنی  و بخصوص تفرقه میان شیعیان عرب و عجم را از دسیسه های دشمنان خوانده و توجیه زائران توسط صاب نظران ، سخنرانان و مداحان وسایر کارشناس فرهنگی را لازم دانست.                                 

در ادامه مقیمی پیرامون مشکلات موجود در مرزهای کشور برای زائران خارجی که با ورود به ایران بسمت کربلا حرکت می کنند را بیان و از پیگیری در جهت مستقر شدن موکب هائی از استان در مرزهای کشور به ویژه مرز میر جاوه خبر داد.