شنبه 1 اردیبهشت 1403

28 شهریور 1398

برگزاری بیش از 500 محفل قرآنی در موسم اربعین

دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین از پیش بینی برپایی بیش از 500 محفل قرآنی در عراق و تهیه و توزیع 5 هزار جلد مصحف جمهوری اسلامی ایران در مواکب خبر داد.


برگزاری بیش از 500 محفل قرآنی در ایام اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سید محمد موجانی در  جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکز اربعین که با حضور نمایندگان دستگاه ها و نهادهای عضو این کمیته در تهران  برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه های قرآنی اربعین سال جاری پرداخت و از پیش بینی برپایی بیش از 500 محفل قرآنی در سرزمین عراق و تهیه و توزیع 5 هزار جلد مصحف جمهوری اسلامی ایران در مواکب خبر داد.

وی در ادامه برگزاری جمع خوانی سوره مبارکه  فجر، هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مواکب، برگزاری مسابقه حفظ سوره مبارکه  فجر و برگزاری محافل مشترک در ایران را از دیگر برنامه های قرآنی پیش بینی شده مراسم اربعین امسال دانست.

دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین افزود: برنامه ریزی در خصوص طرح پویش ختم قرآن کریم، تولید تیزر این پویش به زبان عربی و فارسی و پخش از شبکه های قرآن و معارف سیما،  و رادیو و تلویزیون عراق نیز یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده امسال خواهد بود.

موجانی عنوان کرد: برگزاری محافل مختلف در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، حله و سامرا، همچنین برگزاری محافل درمسیر نجف و کربلا و همینطور بغداد و کربلا،  برگزاری محافل قرآنی در موکب‌های ایرانی با استفاده از تلاوت قاریان عراقی، استقاده ازظرفیت قراء ایرانی در موکب‌های عراقی نیز از جمله دیگر برنامه های اربعین خواهد بود. 

وی برگزاری محافل مشترک با حضور قراء ایران، عراق، لبنان و پاکستان با محوریت کمیته مشترک تبلیغی، آموزشی و قرآنی ایران و عراق که به تازگی با حضور اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، سازمان عقیدتی سیاسی فرات الاوسط و مرکز قرآن کریم حشد الشعبی عراق تشکیل شد را از جمله مهمترین برنامه های اربعین امسال برشمرد.

موجانی برپایی موکب‌های مفصل و برنامه ریزی ویژه‌ای جهت برگزاری محافل قرآنی در سامرا، بلد(امامزاده سید محمد (ع))، و برپایی محافل قرآنی در شهر کاظمین در صحن و سرای امامین جوادین (ع) که از شبکه جهانی جوادین پخش می‌شود نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده خواهد بود.

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، خدمت به زائران اربعین حسینی را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و بسیج شدن دستگاهها و نهادهای مختلف برای ارائه خدمات به دلباختگان حسینی را نشاندهنده عشق به امام حسین (ع) و مکتب حسینی دانست.