جمعه 10 فروردین 1403

28 شهریور 1398

نام‌نویسی حدود 45 هزار اصفهانی برای شرکت در موسم اربعین

رئیس ستاد اربعین استان اصفهان گفت: تاکنون۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان اصفهان در سامانه "سماح" ثبت‌نام و ۳۹ هزار و ۹۰۰ نفر از آنها ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سومین جلسه ستاد اربعین حسینی استان اصفهان در استانداری و با حضور استاندار، رئیس ستاد اربعین این استان و مسئولان کمیته های مربوطه برگزار شد.

حجت‌الاسلام گرجی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اصفهان در این جلسه به بیان فضایل خدمت به زائران امام حسین(ع) اشاره و گزارشی از فعالیتهای فرهنگی در این کمیته را بیان کرد.

در ادامه مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان تصریح کرد: ۱۹ کمیته کاری در مرکز استان تشکیل شده است و جلسات مرتبط به ریاست فرمانداران در ۲۴ شهرستان استان برگزار می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران اربعین امسال افزایش چشمگیری داشته باشد، از تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی اربعین در استان‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام از اول محرم خبر داد و افزود: این قرارگاه‌ها در راستای هماهنگی با سایر استان‌های مُعین و با مسوولیت استانداران این استان‌ها تشکیل شده‌اند و به وظایف خود به‌ویژه مباحث زیرساختی می‌پردازند.

رئیس ستاد اربعین استان اصفهان، برگزاری مراسم اربعین را کاملا مردم‌محور و با استفاده از ظرفیت‌ هیات‌ها و خیران دانست و تشریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان شماره حساب‌هایی را برای جذب کمک‌های مردمی اعلام کرده است و پزشکان، امدادگران و پرستاران نیز به‌صورت داوطلبانه و از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در مسیرهای نجف، کربلا و در سامرا و حلّه مستقر خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۱ درصد از زائران توسط شرکت‌های هواپیمایی و ریلی منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عهده‌دار جابه‌جایی زائران هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست گفت: برگزارکننده اصلی مراسم اربعین مردم هستند و باید از مردم و موکب‌داران تشکر ویژه کرد.

حیدر قاسمی، مباحث ایمنی و سلامت و نیز امنیت را از موارد مهم در برگزاری اربعین حسینی بیان کرد و با اشاره به لزوم تقویت مباحث تبلیغی، فرهنگی و ارشادی ستاد اربعین و مراسم بزرگ اربعین حسینی افزود: شهرداری به‌عنوان متولی عمومی در این امر همت ویژه داشته باشد.

معاون استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر موکب‌داران با اعضا و کمیته‌های ستاد اربعین افزود: راهپیمایی و حرکت عظیم مراسم اربعین، یک نمایش بزرگ مذهبی و منطقه‌ای محسوب می‌شود که باید به بهترین شکل برگزار شود و تلاش همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

نمایندگان کمیته‌های مختلف ستاد اربعین در این جلسه به ارائه گزارش فعالیت‌های خود در این جلسه پرداختند.

این افراد، بیشترین مشکلات موجود بر سر راه مراسم اربعین و موکب‌داری در مراسم بزرگ اربعین را مسائل بهداشتی، کمبود ادواتی مانند لودر، جرثقیل، بیل مکانیکی، لیفتراک و انتقال اقلام خوراکی از جمله انواع گوشت قرمز و سفید، روغن، برنج و تهیه فرش و آردو شکر اعلام کردند.

سال گذشته نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر از استان اصفهان در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) شرکت کرده بودند.