جمعه 31 فروردین 1403

05 مرداد 1398

ساختار ستاد بازسازی عتبات عالیات تغییر کرد

با دستور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ساختار ستاد بازسازی عتبات عالیات در قالب دو بخش اربعین و نظارت بر عملکرد بازسازی و تعیین اولویت‌های ستاد و هماهنگی با تولیت حرم‌ها و بخش اجرایی عمرانی ستاد تفکیک شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با دستور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ساختار ستاد بازسازی عتبات عالیات در قالب دو بخش اربعین و نظارت بر عملکرد بازسازی و تعیین اولویت‌های ستاد و هماهنگی با تولیت حرم‌ها و بخش اجرایی عمرانی ستاد تفکیک شد.

حسن پلارک  افزود: بر همین اساس بخش اربعین و نظارت بر عملکرد بازسازی و نیز رفع مشکلات احتمالی با دولت عراق به عهده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و اقدامات اجرایی عمرانی به عهده محمد جلال مآب مشاور رئیس ستاد گذاشته شد.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور فرمانده سپاه قدس علاوه بر حوزه کاری اربعین و نظارت بر عملکرد بازسازی، نظارت بر مسائل و مشکلات زائران ایرانی و عراقی در طول سال نیز به عهده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است.

پلارک در خصوص اقدامات انجام گرفته برای برگزاری آیین ملکوتی اربعین حسینی نیز گفت: با توجه به اینکه مسئولیت اسکان و پذیرایی به عهده این ستاد گذاشته شده است امسال برای اسکان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر و طبخ و توزیع بیش از ۱۳ میلیون وعده غذایی در سه نوبت صبحانه، نهار و شام اعلام آمادگی می‌کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: هم اکنون بیش از دوهزار موکب دار در سامانه این ستاد ثبت نام کرده اند که کار صدور پروانه آنها نیز همزمان آغاز شده است.  امیدوارم امسال با توجه به افزایش دمای هوا و پیش‌بینی استقبال بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی همانند سال‌های گذشته شاهد همدلی و یکپارچگی بیش از پیش مردم و مسئولان امر برای برگزاری هرچه باشکوه تر کردن این آیین باشیم.

پلارک در خصوص بازگشایی مرز خسروی نیز گفت: در صورت بازگشایی این مرز علاوه بر استقرار موکب ها آماده هر گونه همکاری در جهت رفاه حال زائران اربعین هستیم.

بر اساس اعلام  مسئولان سال گذشته حدود ۲ میلیون نفر از زائران ایرانی در آیین اربعین حسینی حضور داشتند.

منبع: ایرنا