سه شنبه 29 اسفند 1402

26 تیر 1398

باید رویکرد مردمی اربعین تقویت شود

ایرج مسجدی با حضور در ستاد فرهنگی اربعین در بغداد، خواستار تقویت رویکرد مردمی اربعین در همه حوزه‌ها و توجیه و اطلاع‌رسانی صحیح و بهنگام به زائران شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، آقای ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران، امروز در جلسه ستاد فرهنگی اربعین در بغداد حضور یافت.

 وی ضمن تشکر از اقدام‌ها و تلاش‌های ستاد فرهنگی اربعین خواستار تقویت رویکرد مردمی اربعین در همه حوزه‌ها و توجیه و اطلاع‌رسانی صحیح و بهنگام به زائران شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بر ضرورت ساماندهی عرصه‌های مختلف حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات تاکید کرد.

مسجدی همچنین با توجه به حذف روادید اربعین، خواستار تسهیل‌ امور اعزام زائران ایرانی در اربعین حسینی شد و از مسئولان خواست در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

لازم به ذکر است، جلسه ستاد فرهنگی و آموزشی اربعین، صبح امروز به ریاست حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و با حضور  حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس و سعید غضنفری دبیر کمیته فرهنگی اربعین ایران و رئیس کمیته فرهنگی اربعین عراق و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی عضو این ستاد در شهر بغداد برگزار شد.

گفتنی است، بر اساس تصویب ستاد فرهنگی اربعین در عراق، این ستاد دارای شورای برنامه‌ریزی و کمیته‌های تخصصی هنری، برنامه‌های قرآنی و امور فرهنگی، تبلیغات محیطی و محصولات فرهنگی علمی و همایش‌ها، نماز و امور مبلغان، مراسم، فضای مجازی، آموزش و توجیه عمومی و هماهنگی موکب‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مردمی و دارایی دبیرخانه مرکزی و هیئت‌های اندیشه‌ورز و گروهایی مستقل همانند امور بانوان و بین‌الملل خواهد بود.