سه شنبه 29 اسفند 1402

24 تیر 1398

اربعین مانور قدرت معنوی پیروان اهل‌بیت است

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین بابیان اینکه اربعین بزرگ‌ترین اجتماع صلح‌آمیز است، گفت: اربعین مانور قدرت معنوی پیروان و دوستداران اهل‌بیت است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، اولین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان همدان با حضور حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این جلسه گفت: اربعین مانور قدرت معنوی پیروان و دوستداران اهل‌بیت است.

وی بابیان اینکه اربعین بزرگ‌ترین اجتماع صلح‌آمیز است، افزود: باید به اربعین نگاه فراملی، قومی و مذهبی داشت.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین تصریح کرد: حذف روادید اربعین پیامدها و مسائلی دارد، می‌طلبد از هم‌اکنون تدابیر لازم اندیشیده شود تا مردم بهره معنوی بیشتری از این حرکت عظیم ببرند.

وی یادآور شد: آگاهی بخشی همه‌جانبه در خصوص هزینه‌ها و الزامات سفر، ایاب و ذهاب و بازه زمانی اربعین از مهم‌ترین مسائلی است که باید در این خصوص تدبیری اندیشه شود، باید مردم بدانند این سفر، سفر رایگان نیست؛ ازاین‌رو باید تدابیری به‌منظور مدیریت انتظارات داشته باشیم.

تعداد موکب‌های اربعین از همدان به ۷۰ موکب افزایش می‌یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این جلسه گفت: استان همدان یکی از شاهراه‌های ورود به کشور عراق بوده و توسعه فرهنگی مراسم اربعین ازجمله سرمایه‌گذاری‌هایی است که باید در همدان انجام شود.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری از برپایی ۴۴ موکب در سال گذشته توسط مردم فهیم همدان خبر داد و افزود: ستاد برگزاری مراسم اربعین استان در نظر دارد تعداد موکب‌ها را به ۷۰ موکب افزایش دهد.

وی گسترش فرهنگ اربعین را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود در استان همدان اعلام و تصریح کرد: مردم همدان در طول سال باید متأثر از مراسم اربعین بوده و فرهنگ اربعین باید در طول سال در استان نهادینه شود.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: باید تفاوت‌های فرهنگی بین دو ملت برسی شود، یعنی آگاهی سنت، آداب‌ورسوم و فرهنگ کشور میزبان را به زائران آموزش بدهیم.