شنبه 1 اردیبهشت 1403

09 خرداد 1398

خاتمه فعاليتهای غرفه پیامهای جهانی اربعین در نمایشگاه قرآن

با پایان یافتن بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، فعالیت غرفه پیامهای جهانی اربعین خاتمه یافت.


به گزارش الاربعین فعالیت غرفه پیام های جهانی اربعین در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خاتمه یافت.

این غرفه با هدف توصیف اربعین به عنوان تجلیگاه آیات قرآن، توصیف جایگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها و الگوی زن مسلمان، مشاوره و پاسخ به سوالات قشر جوان و دعوت به همکاری و همیاری برای برگزاری هرچه بهتر موسم اربعین آغاز به کار کرد
در کنار پیام های جهانی اربعین، طرح نائب الشهید در نمایشگاه ارائه داده شد. اهم فعالیت های هرکدام از بخشهای غرفه به شرح ذیل بود:
الف) بخش اربعین: در این بخش ضمن معرفی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و معاونت بانوان ، محتواهای تولید شده ازجمله ؛ کتاب بروشور و لوح فشرده  به بازدید کنندگان جهت گسترش فرهنگ اربعین ارایه میشد. در بخش اربعین فعالیتهای معاونت بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین به صورت پخش کلیپ ارائه شد. در این بخش مشاوره و پاسخگویی به شبهات بازدید کنندگان توسط اساتید حوزه و دانشگاه انجام شد. همچنین در این بخش از غرفه فرمهای همکاری جهت جذب ظرفیتهای علمی و پژوهشی، فرهنگی و آموزشی، هنری توسط بازدید کنندگان تکمیل شد و  فرم های همکاری توسط بازدید کنندگان ایرانی و غیر ایرانی جهت همکاری با معاونت بانوان جمع اوری شد. مهمترین بخش از فعالیت غرفه اربعین برگزاری نشست بین المللی با حضور اساتید ایرانی وغیر ایرانی  با موضوع " پیامهای جهانی اربعین"  بود. در این نشست هرکدام از اساتید و اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی در حوزه "پیامهای جهانی اربعین" سخنانی را ایراد فرمودند.
ب) بخش نایب شهید: اهم فعالیتهای نایب شهید شامل چاپ عکس شهید دلخواه بازدیدکنندگان بر روی کارت و تخت شاسی در کنار عکس فرد متقاضی، چاپ عکس شهید مورد نظر افراد بر روی پیکسل، پخش کلیپ فعالیتهای فرهنگی در طرح نایب شهید، و جذب نایبان شهدا جهت شرکت در طرحهای فرهنگی بود. در طی 10 روز برپایی نمایشگاه مخاطبین از کشورهای مختلف در انجمن نائب الشهید عضو شدند. کلیپ های اجرای طرح نیابت شهدا در پیاده روی اربعین به  چهار زبان از مانیتور. همچنین شخصیت های مختلفی از غرفه بازدید داشتند و عضو انجمن نائب الشهید شدند.